var cnArgs = {"ajaxUrl":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","nonce":"643fddfaaf","hideEffect":"fade","position":"bottom","onScroll":false,"onScrollOffset":100,"onClick":false,"cookieName":"cookie_notice_accepted","cookieTime":2592000,"cookieTimeRejected":2592000,"globalCookie":false,"redirection":false,"cache":true,"revokeCookies":false,"revokeCookiesOpt":"automatic"};
var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Urząd Miasta uznał roszczenia wykonawcy Dworca Metropolitalnego, który chce za swoje prace dodatkowe 49 mln zł netto.Tym samym budowy koszt dworca wzrósł z 200 mln do ponad 300 mln zł.
W grudniu 2020 roku Prezydent Lublina podpisał umowę z wybranym w przetargu wykonawcą prac – firmą Budimex – na budowę Dworca Metropolitalnego. Dworzec miał kosztować 200 634 161 zł.
Od tego czasu do tej umowy zawarto 17 aneksów. Pierwszy z nich – z lipca 2021 roku – zwiększył wartość umowy o 1,7 mln zł. O ostatnim miasto poinformowało w ubiegłym tygodniu – dotyczył wydłużenia czasu zakończenia budowy do października (pierwotnie miał być ukończony do końca lutego, a po kolejnej zmianie do 15 maja). >>Dworzec Metropolitalny wciąż w polu<<. W sumie wszystkie aneksy do umowy podwyższyły koszty inwestycji o ponad 51 mln zł. Tak było do wczoraj. Bo dziś Urząd Miasta poinformował, że zgodził się na zapłatę dodatkowych pieniędzy. Tym razem chodzi o 49 mln zł. Przy 23-procentowym VAT jest to około 60 mln zł.
– W lipcu 2022 roku Budimex wystąpił z roszczeniem zwiększenia wynagrodzenia poprzez waloryzację stawek w ramach podpisanej umowy na budowę i okolicznych ulic wskazując na znaczący wzrost kosztów materiałów budowlanych oraz kosztów pracy – informuje Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. Inwestycji i Rozwoju. – Stanęliśmy wówczas przed decyzją: wybrać drogę sądową i ryzykować zatrzymanie realizacji inwestycji, czy próbować mediacji przed Prokuratorią Generalną.
Jak tłumaczy Szymczyk, to „rozwiązanie, po które sięgają inne samorządy, czy GDDKiA”.
– Ponieważ orzecznictwo sądowe w podobnych sprawach skłaniało się do uznawania roszczeń wykonawcy, a miasto na czas trwania sprawy musiałoby zamrozić środki na poczet potencjalnie uznanych w przyszłości roszczeń, zdecydowaliśmy się na mediacje – tłumaczy z-ca prezydenta. I dodaje: – W naszej ocenie zawarcie ugody przed mediatorem chroni interes miasta oraz gwarantuje szybsze zakończenie sporu.
Zabezpieczenie środków w budżecie miasta, o które będziemy wnioskować na najbliższej sesji, jest niezbędne do zawarcia ugody ze spółką Budimex, a to pozwoli na zakończenie inwestycji – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. Inwestycji i Rozwoju.
Prezydent zapowiedział skierowanie do Rady Miasta poprawki do budżetu miasta i zwiększenie kwoty na finansowanie budowy dworca o dodatkowe 49 mln zł netto. Sesja Rady Miasta odbędzie się w przyszły czwartek, 25 maja.
Data zakończenia inwestycji była przekładana już trzykrotnie. Obecnie jest mowa o październiku 2023 r.
– Budowa Dworca Metropolitalnego wraz z przebudową układu komunikacyjnego w jego rejonie, to najważniejszy komponent projektu Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to prawie 340 mln zł, z czego blisko 194 mln zł stanowi dofinansowanie z UE – wyliczało w poniedziałek biuro prasowe Ratusza.
const fundraisingPage = '';
var eztoc_smooth_local = {"scroll_offset":"30","add_request_uri":""};
Zakładając, że ogólna powierzchnia użytkowa na sprzedaż planowanych w miejsce starego, funkcjonalnie położonego dworca „akademików” to będzie 10.000 m2 (200 kurników po 50 m2), to ukryta dotacja wyniesie 30.000/m2 (1,5 mln na 1 kurnik) – rząd wielkości więcej w porównaniu do klocków przy Racławickich, gdzie to ukryte dofinansowanie (kanalizacja burzowa – ok. 30% całości zadania czyli 30 mln) to było „tylko” ok. 200.000 na jeden apartamĘt. Wniosek? Koszty P0lityki dewelo-ubogacania rosną w tempie geometrycznym.
Dobre. Wygrywasz przetarg, żeby później podnosić cenę. Czyli cena w przetargu zaoferowana była za niską. Tu powinny lecieć kary dla wykonawcy i dyscyplinarki z naprawą szkody w urzędzie.
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Zakładając, że ogólna powierzchnia użytkowa na sprzedaż planowanych w miejsce starego, funkcjonalnie położonego dworca „akademików” to będzie 10.000 m2 (200 kurników po 50 m2), to ukryta dotacja wyniesie 30.000/m2 (1,5 mln na 1 kurnik) – rząd wielkości więcej w porównaniu do klocków przy Racławickich, gdzie to ukryte dofinansowanie (kanalizacja burzowa – ok. 30% całości zadania czyli 30 mln) to było „tylko” ok. 200.000 na jeden apartamĘt. Wniosek? Koszty P0lityki dewelo-ubogacania rosną w tempie geometrycznym.
Dobre. Wygrywasz przetarg, żeby później podnosić cenę. Czyli cena w przetargu zaoferowana była za niską.
Tu powinny lecieć kary dla wykonawcy i dyscyplinarki z naprawą szkody w urzędzie.
Co za cyrk!!!