var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Urząd Miasta uznał roszczenia wykonawcy Dworca Metropolitalnego, który chce za swoje prace dodatkowe 49 mln zł netto.Tym samym budowy koszt dworca wzrósł z 200 mln do ponad 300 mln zł.
W grudniu 2020 roku Prezydent Lublina podpisał umowę z wybranym w przetargu wykonawcą prac – firmą Budimex – na budowę Dworca Metropolitalnego. Dworzec miał kosztować 200 634 161 zł.
Od tego czasu do tej umowy zawarto 17 aneksów. Pierwszy z nich – z lipca 2021 roku – zwiększył wartość umowy o 1,7 mln zł. O ostatnim miasto poinformowało w ubiegłym tygodniu – dotyczył wydłużenia czasu zakończenia budowy do października (pierwotnie miał być ukończony do końca lutego, a po kolejnej zmianie do 15 maja). >>Dworzec Metropolitalny wciąż w polu<<. W sumie wszystkie aneksy do umowy podwyższyły koszty inwestycji o ponad 51 mln zł. Tak było do wczoraj. Bo dziś Urząd Miasta poinformował, że zgodził się na zapłatę dodatkowych pieniędzy. Tym razem chodzi o 49 mln zł. Przy 23-procentowym VAT jest to około 60 mln zł.
– W lipcu 2022 roku Budimex wystąpił z roszczeniem zwiększenia wynagrodzenia poprzez waloryzację stawek w ramach podpisanej umowy na budowę i okolicznych ulic wskazując na znaczący wzrost kosztów materiałów budowlanych oraz kosztów pracy – informuje Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. Inwestycji i Rozwoju. – Stanęliśmy wówczas przed decyzją: wybrać drogę sądową i ryzykować zatrzymanie realizacji inwestycji, czy próbować mediacji przed Prokuratorią Generalną.
Jak tłumaczy Szymczyk, to „rozwiązanie, po które sięgają inne samorządy, czy GDDKiA”.
– Ponieważ orzecznictwo sądowe w podobnych sprawach skłaniało się do uznawania roszczeń wykonawcy, a miasto na czas trwania sprawy musiałoby zamrozić środki na poczet potencjalnie uznanych w przyszłości roszczeń, zdecydowaliśmy się na mediacje – tłumaczy z-ca prezydenta. I dodaje: – W naszej ocenie zawarcie ugody przed mediatorem chroni interes miasta oraz gwarantuje szybsze zakończenie sporu.
Zabezpieczenie środków w budżecie miasta, o które będziemy wnioskować na najbliższej sesji, jest niezbędne do zawarcia ugody ze spółką Budimex, a to pozwoli na zakończenie inwestycji – mówi Artur Szymczyk, zastępca prezydenta ds. Inwestycji i Rozwoju.
Prezydent zapowiedział skierowanie do Rady Miasta poprawki do budżetu miasta i zwiększenie kwoty na finansowanie budowy dworca o dodatkowe 49 mln zł netto. Sesja Rady Miasta odbędzie się w przyszły czwartek, 25 maja.
Data zakończenia inwestycji była przekładana już trzykrotnie. Obecnie jest mowa o październiku 2023 r.
– Budowa Dworca Metropolitalnego wraz z przebudową układu komunikacyjnego w jego rejonie, to najważniejszy komponent projektu Zintegrowane Centrum Komunikacyjne dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, który jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to prawie 340 mln zł, z czego blisko 194 mln zł stanowi dofinansowanie z UE – wyliczało w poniedziałek biuro prasowe Ratusza.
document.getElementById( "ak_js_1" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() );
Zakładając, że ogólna powierzchnia użytkowa na sprzedaż planowanych w miejsce starego, funkcjonalnie położonego dworca „akademików” to będzie 10.000 m2 (200 kurników po 50 m2), to ukryta dotacja wyniesie 30.000/m2 (1,5 mln na 1 kurnik) – rząd wielkości więcej w porównaniu do klocków przy Racławickich, gdzie to ukryte dofinansowanie (kanalizacja burzowa – ok. 30% całości zadania czyli 30 mln) to było „tylko” ok. 200.000 na jeden apartamĘt. Wniosek? Koszty P0lityki dewelo-ubogacania rosną w tempie geometrycznym.
Dobre. Wygrywasz przetarg, żeby później podnosić cenę. Czyli cena w przetargu zaoferowana była za niską.
Tu powinny lecieć kary dla wykonawcy i dyscyplinarki z naprawą szkody w urzędzie.
Ale ostatecznie nazwali „Dworzec Lublin”. Czy nie lepsza była poprzednia nazwa? Oczywiście że lepsza
Budimex żadnych kar nigdy nie zapłaci pod rządami prodeweloperskości w ratuszu.
Ostatecznie nazwali go „Dworzec Lublin „. Nie lepsza poprzednia nazwa Dworzec Metropolitalny? Oczyiwscie ze lepsza
Żadnych kar budimex nigdy nie zapłaci bo na to nie wyraza zgody prodeweloperscy ludzie z ratusza
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Zakładając, że ogólna powierzchnia użytkowa na sprzedaż planowanych w miejsce starego, funkcjonalnie położonego dworca „akademików” to będzie 10.000 m2 (200 kurników po 50 m2), to ukryta dotacja wyniesie 30.000/m2 (1,5 mln na 1 kurnik) – rząd wielkości więcej w porównaniu do klocków przy Racławickich, gdzie to ukryte dofinansowanie (kanalizacja burzowa – ok. 30% całości zadania czyli 30 mln) to było „tylko” ok. 200.000 na jeden apartamĘt. Wniosek? Koszty P0lityki dewelo-ubogacania rosną w tempie geometrycznym.
Dobre. Wygrywasz przetarg, żeby później podnosić cenę. Czyli cena w przetargu zaoferowana była za niską.
Tu powinny lecieć kary dla wykonawcy i dyscyplinarki z naprawą szkody w urzędzie.
Co za cyrk!!!
Ale ostatecznie nazwali „Dworzec Lublin”. Czy nie lepsza była poprzednia nazwa? Oczywiście że lepsza
Budimex żadnych kar nigdy nie zapłaci pod rządami prodeweloperskości w ratuszu.
Ostatecznie nazwali go „Dworzec Lublin „. Nie lepsza poprzednia nazwa Dworzec Metropolitalny? Oczyiwscie ze lepsza
Żadnych kar budimex nigdy nie zapłaci bo na to nie wyraza zgody prodeweloperscy ludzie z ratusza