Wesprzyj Kontakt

2 minuty czytania  •  08.12.2020

Parkowanie: gorsza aplikacja wrogiem lepszej?

Udostępnij

Prawie pół roku zmotoryzowani mieszkańcy Lublina korzystają przy parkowaniu z usług Spółki City Parking Group SA, która realizuje płatności mobilne za pośrednictwem aplikacji CityParkAPP. Jest to zasadnicza zmiana w stosunku do „starego” systemu parkowania MobiParking z wykorzystaniem SkyCash. Czy to zmiana na lepsze?

W maju, w artykule Bye bye parkowanie ze SkyCash pisaliśmy o rezygnacji z aplikacji SkyCash. Nazwaliśmy ją „najbardziej absurdalnym wydarzeniem tego roku”. Upływ czasu nie złagodził tej opinii, przeciwnie – dostarczył nowych argumentów na jej potwierdzenie. Pytaliśmy wówczas: „jakie przesłanki stoją za zakończeniem współpracy ze SkyCash?” Na to pytanie odpowiedział dyrektor Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. W piśmie czytamy, że:

Operator strefy płatnego parkowania na etapie przetargu na zorganizowanie i zarządzanie strefą płatnego parkowania na terenie miasta Lublin zobowiązany był do wdrożenia i administrowania usługami płatności za postój pojazdów z wykorzystaniem m. in. aplikacji mobilnych. Gmina Lublin reprezentowana przez Dyrektora Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie przeprowadziła postępowanie o zamówienie publiczne w trybie przetargu nieograniczonego, w wyniku którego oferta Wykonawcy spółki City Parking Group S.A. została wybrana jako najkorzystniejsza. W postępowaniu tym, Gmina Lublin nie narzuciła operatora do obsługi płatności mobilnych.

W świetle dotychczasowych doświadczeń chciałoby się powiedzieć: a szkoda!

SkyCash vs CityParkAPP

Ten artykuł powstał dzięki wsparciu finansowemu naszych czytelników

Wspieram

Dotychczasowa aplikacja była prosta, niezawodna, intuicyjna w użyciu i bardzo przyjazna. „Roztargnionym” kierowcom w porę przypominała o skończonym czasie parkowanie i konieczności jego przedłużenia. Wartość tej funkcji zrozumie tylko ten, kto choć raz zapłacił mandat za przedłużenie parkowania o 2 minuty.

Nowa aplikacja nie ma funkcji przypominania; zabezpieczyć się można jedynie poprzez opłacenie czasu parkowania niejako „na zapas”. Irytujący jest też brak powiadomienia o rozpoczęciu parkowania, zwłaszcza w wypadku wcale nie tak rzadkich kłopotów z zalogowaniem.
Dla wielu użytkowników SkyCash, zaletą nie do przecenienia jest brak konieczności powiązania z kontem bankowym i kartą płatniczą. Wystarczyło doładowanie konta określoną kwotą, którą w każdej chwili można było uzupełnić. Tymczasem po dokonaniu rejestracji konta w CityParkApp, przy pierwszej płatności niezbędne jest podpięcie do aplikacji karty płatniczej.

Aplikacja SkyCash ma zastosowanie w 174 miastach, w tym m. in.: Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie, z tym że działa tam ona równolegle z innymi.
Lublin jest jedynym miastem, w którym (po 7 latach niezawodnego działania) wyłączono możliwości opłacania parkowania za pomocą aplikacji SkyCash. Ratusz umywa ręce, ale przecież nie doszłoby do tej sytuacji, gdyby inaczej określono warunki przetargu.

Ps. Od maja zmieniła się ocena aplikacji CityParkAPP w sklepie Google Play. Wzrosła z 1,8 do 2,6. Nie zmieniła się też liczba obsługiwanych miast - 36.

Andrzej Jędrzejewski