var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Żółty, wysoki, smukły. Na drodze wylotowej z Lublina w stronę Chełma i Zamościa stanął nowy fotoradar. Tuż przed nim znak ograniczenia prędkości.
Urządzenie jest jednym z puli blisko 250 fotoradarów, które staną w zupełnie nowych miejscach lub zastąpią obecnie używane starsze maszyny. Wymiana sprzętu trwa i np. w marcu tego roku fotoradar wymieniono w miejscowości Modliborzycach w powiecie janowskim.
Teraz kolejne urządzenie Inspektorat Transportu Drogowego postawił przy drodze wylotowej z Lublina w kierunku Chełma i Zamościa. Fotoradar znajduje się na przedłużeniu al. Witosa za zjazdem do stacji paliw Orlen, a przed skrzyżowaniem ul. Piaseckiej z S17.
Uwaga, na tym odcinku obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km na godzinę. Odpowiedni znak znajduje się tuż przed fotoradarem.
To nie koniec zmian. Plan ITD zakłada, że w województwie lubelskim zostanie zainstalowanych 13 nowych fotoradarów. Przybędzie też odcinkowych pomiarów prędkości.
To system, który jeszcze lepiej wyłapuje przekraczających dozwoloną prędkość. Kierowca musi przejechać przez dwie bramki oddalone od siebie o kilka kilometrów. Na każdej rejestrowana jest prędkość pojazdu i wyliczana jest średnia z jaką samochód poruszał się na każdym odcinku.
Takie bramki zostaną uruchomione w dwóch miejscach w województwie lubelskim. W miejscowości Gołąb między Puławami a Dęblinem. Tu pomiar obejmie odcinek 3,7 km. Druga lokalizacja to wjazd do Hrubieszowa od strony Chełma. To 6,2 km.
document.getElementById( "ak_js_1" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() );
Ograniczenie prędkości pojawiło się na potrzeby fotoradaru. Wcześniej go nie było. są niebezpieczne skrzyżowanie za nim pozostaje niebezpieczne i nadal będzie zabijać. Za kwotę wydana na bankomat dla władzy można było przebudować (przemalować pasy) skrzyżowanie. Zrobić lewy pas tylko do skrętu, prawy tylko do jazdy na wprost. Zaraz za skrzyżowaniem i tak łączą się w jeden przed wjazdem na s17. Trzeba by jeszcze dobudować pas rozbiegowy w stronę Lublina, aby skręcajacy z ulicy Lalka nie musieli wypatrywać aut że zjazdu 2 pasmowego z s17. Wypadkowość i śmiertelność by spadła, ale nie byłoby przychodów. Jak bilans przestanie się zgadzać proponuję zmienić znak z 50 na 40 to się poprawi….Miłego dnia.
Po tym kraju nie da się już jeździć dlatego od 10ciu lat jeżdżę po zachodzie.Tutaj jest polowanie na kierowców radar stacjonarny, odcinkowy pomiar prędkości, radar mobilny, grupa speed, a naród na to się godzi.
Ale czy już ten fotoradar działa? Powiem szczerze że jechałem tamtędy kilka dni temu i ,,zaskoczył” mnie jego widok w tamtym miejscu. Umknęły mi nawet znaki z ograniczeniami prędkości czy informacja
o fotoradarze. Kilka lat tamtędy nie jeździłem i szczerze mówiąc pojechałem na pamięć
Sorry nie tutejszy jestem ale zgadzam się z Piotrem jak wylotówka na Zamość tak i wylotówka na wawe to porażka nabijanie kasy w baniak bez dna. Bądźcie czujni pozdro????
Niektórzy tutaj piszą,że najlepiej przebudować skrzyżowanie a niektórzy,że po zachodzie się lepiej jeździ…Jakby ludzie nie zapierdzielali w tym miejscu tyle co po autostradzie to pewnie nie było by tego fotoradaru.Jest to miejsce o tyle niebezpieczne że jest przejście dla pieszych i skrzyżowanie..ludzie odpuścicie gaz na moment i jedźcie dalej nie widzę problemu. Na zachodzie to jest dopiero polowanie…. Fotoradar mobilny gdzie tylko umyślą tam postawią (kosz na śmieci,to w jakimś krzaku,za barierką i to bez znaku,u nas jest oznaczone takie miejsce. W Polsce tolerancja około 10km na takim urządzeniu a w Niemczech czy Holandii..przekroczysz 2/3km i wali mandat.Ktos jak jedzie w takich miejscach chwilę przepisowo to nie ma powodu do frustracji. Trochę mniej na chwilę i też dojedziemy bez mandatu i o czasie
No właśnie,w Polsce ta tolerancja na radarach jest za duża, powinna być 2-3 km ponad limit i już mandat.
A sam tytuł wyjątkowo debilny – ” pułapka na kierowców” – bo u nas kierowcy łamiący przepisy to taacy uciśnieni…redakcja jawnego Lublina popiera takie podejście? Że niby fotoradary to „pułapki”?
Bardzo przykra sprawa że zastawia się takie pułapki na kierowców. Szczególnie na wylotówce miasta wojewódzkiego.
Panowie i panie bądźcie uważni bo bardzo łatwo jest popełnić tam błąd
Fotoradar robi nie słuszne zdjęcia. Może jawny lublin się tym zainteresuje. Mianowicie w dniu 27 stycznia jechałem tamtędy w stro e Chełma. Najpierw na Witosa mamy ograniczenie 80 później 70 i kilka metrów przed fotoradarem 50. Fotoradar jednak robi zdjęcia przed znakiem ograniczenia prędkości 50 czyli tam gdzie mamy jeszcze 70 dopuszczalnej prędkości. Na swoim liczniku miałem 74 i fotoradar zrobił zdjęcie na 70ntce przed znakiem 50. Chyba kogoś tam poniosła fantazja. Przyjdzie fotka to będę odwoływał się do sądu. Jednak jak wiele spraw tak trafi to jakiś nieudacznik co to kalibrowal narazi budżet państwa na straty poprzez zbędne sprawy w sądzie. Chyba, że to celowe działanie by ludzie płacili i się nie odwoływali. Specjalnie zawróciłem autem by sprawdzić to o czym mówię i tak jest na co mam nagranie dla sądu.
Jechałem wg nawigacji Janosik 76 km/h gdy zobaczyliśmy wszyscy w aucie błysk flesza. Ograniczenie 70 km/h zmienia się nagle na 50 km/h i dokładnie w tym momencie strzela system Mesta Fusion RN. Powtórzę. Mamy 70. Jedziemy 76. Nagle jest 50 i od razu fotoradarowy system. Dziś przyszedł mandat. 800 zł za przekroczenie o 36. Przekroczyłem o 26 wg Android Janosik, a błysk był gdy chciałem ograniczyć prędkość do 50 w systemie Nagły Hamulec. Za mną na zdjęciu kolejne 3 auta. Ciekawe, czy też dostali wezwania ? Tomek.
Dokladnie jak przedmówcy. Ja sie pohylilem i zmierzylem jaka jest odleglosc znaku 50 od fotoradaru i wynosi +-45m. ten fotoradar wylapuje przed znakiem 50 !
Ten fotoradar jest źle oznaczony. Idźcie z tym do sądu. Odległość pomiędzy znakami 70 a 50 jest zbyt mała. Znak ograniczenia prędkości 50 jest postawiony w momencie jak wyjeżdżacie w zakres strzału fotoradaru. Odległość znaku od radaru to nie 45 metrów tylko 25 metrów.
Przypomnę tylko że odległość ta powinna wynosić od 200 do 500 metrów. Dlaczego ktoś to tak zrobił? Ano dlatego że jakby było 200 m to już by był teren Lublina a nie Świdnika 🙂
mowisz o odległosci 25m od znaku D-51 (informujacym o pomiarze predkosci) do fotoradaru ?? Bo z tego co czytałem odlegosc 200-500m odnosci sie do znaku D-51. Znajmy ostatnio tez sie tam złapał i zastanawiamy sie co robic..
Ja jechałam w wigilię w deszcz i grubo po 22. Miałam niestety na liczniku 90.mandat 800. Będę się odwoływać powołując się również na zbyt mała odległość znaku 50 do fotoradaru brak czasu na reakcję tym bardziej w takich warunkach
Dzień dobry. Właśnie dostałem mandat z tego miejsca. Czy komuś udało się już skutecznie odwołać? Co napisać w takim odwołaniu. Za blisko znak D-51 czy znak ograniczenia prędkości ?
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Ograniczenie prędkości pojawiło się na potrzeby fotoradaru. Wcześniej go nie było. są niebezpieczne skrzyżowanie za nim pozostaje niebezpieczne i nadal będzie zabijać. Za kwotę wydana na bankomat dla władzy można było przebudować (przemalować pasy) skrzyżowanie. Zrobić lewy pas tylko do skrętu, prawy tylko do jazdy na wprost. Zaraz za skrzyżowaniem i tak łączą się w jeden przed wjazdem na s17. Trzeba by jeszcze dobudować pas rozbiegowy w stronę Lublina, aby skręcajacy z ulicy Lalka nie musieli wypatrywać aut że zjazdu 2 pasmowego z s17. Wypadkowość i śmiertelność by spadła, ale nie byłoby przychodów. Jak bilans przestanie się zgadzać proponuję zmienić znak z 50 na 40 to się poprawi….Miłego dnia.
Kłamiesz. Ograniczenie prędkości pojawiło się wraz z nowym przejściem dla pieszych, kilka miesięcy temu.
Po tym kraju nie da się już jeździć dlatego od 10ciu lat jeżdżę po zachodzie.Tutaj jest polowanie na kierowców radar stacjonarny, odcinkowy pomiar prędkości, radar mobilny, grupa speed, a naród na to się godzi.
Ale czy już ten fotoradar działa? Powiem szczerze że jechałem tamtędy kilka dni temu i ,,zaskoczył” mnie jego widok w tamtym miejscu. Umknęły mi nawet znaki z ograniczeniami prędkości czy informacja
o fotoradarze. Kilka lat tamtędy nie jeździłem i szczerze mówiąc pojechałem na pamięć
Na bramkach nie jest mierzona prędkość….trzeba doczytać trochę Autorze „niusa”.
Sorry nie tutejszy jestem ale zgadzam się z Piotrem jak wylotówka na Zamość tak i wylotówka na wawe to porażka nabijanie kasy w baniak bez dna. Bądźcie czujni pozdro????
Lewackie łajzy i z g…na krew wypiją
Czy fotoradar jest już działający ? Kiedy będzie był uruchomiony
Niektórzy tutaj piszą,że najlepiej przebudować skrzyżowanie a niektórzy,że po zachodzie się lepiej jeździ…Jakby ludzie nie zapierdzielali w tym miejscu tyle co po autostradzie to pewnie nie było by tego fotoradaru.Jest to miejsce o tyle niebezpieczne że jest przejście dla pieszych i skrzyżowanie..ludzie odpuścicie gaz na moment i jedźcie dalej nie widzę problemu. Na zachodzie to jest dopiero polowanie…. Fotoradar mobilny gdzie tylko umyślą tam postawią (kosz na śmieci,to w jakimś krzaku,za barierką i to bez znaku,u nas jest oznaczone takie miejsce. W Polsce tolerancja około 10km na takim urządzeniu a w Niemczech czy Holandii..przekroczysz 2/3km i wali mandat.Ktos jak jedzie w takich miejscach chwilę przepisowo to nie ma powodu do frustracji. Trochę mniej na chwilę i też dojedziemy bez mandatu i o czasie
No właśnie,w Polsce ta tolerancja na radarach jest za duża, powinna być 2-3 km ponad limit i już mandat.
A sam tytuł wyjątkowo debilny – ” pułapka na kierowców” – bo u nas kierowcy łamiący przepisy to taacy uciśnieni…redakcja jawnego Lublina popiera takie podejście? Że niby fotoradary to „pułapki”?
Czy ten fororadar mierzy w 2 strony?
Czy mierzy w obie strony?
Bardzo przykra sprawa że zastawia się takie pułapki na kierowców. Szczególnie na wylotówce miasta wojewódzkiego.
Panowie i panie bądźcie uważni bo bardzo łatwo jest popełnić tam błąd
Fotoradar robi nie słuszne zdjęcia. Może jawny lublin się tym zainteresuje. Mianowicie w dniu 27 stycznia jechałem tamtędy w stro e Chełma. Najpierw na Witosa mamy ograniczenie 80 później 70 i kilka metrów przed fotoradarem 50. Fotoradar jednak robi zdjęcia przed znakiem ograniczenia prędkości 50 czyli tam gdzie mamy jeszcze 70 dopuszczalnej prędkości. Na swoim liczniku miałem 74 i fotoradar zrobił zdjęcie na 70ntce przed znakiem 50. Chyba kogoś tam poniosła fantazja. Przyjdzie fotka to będę odwoływał się do sądu. Jednak jak wiele spraw tak trafi to jakiś nieudacznik co to kalibrowal narazi budżet państwa na straty poprzez zbędne sprawy w sądzie. Chyba, że to celowe działanie by ludzie płacili i się nie odwoływali. Specjalnie zawróciłem autem by sprawdzić to o czym mówię i tak jest na co mam nagranie dla sądu.
Jechałem wg nawigacji Janosik 76 km/h gdy zobaczyliśmy wszyscy w aucie błysk flesza. Ograniczenie 70 km/h zmienia się nagle na 50 km/h i dokładnie w tym momencie strzela system Mesta Fusion RN. Powtórzę. Mamy 70. Jedziemy 76. Nagle jest 50 i od razu fotoradarowy system. Dziś przyszedł mandat. 800 zł za przekroczenie o 36. Przekroczyłem o 26 wg Android Janosik, a błysk był gdy chciałem ograniczyć prędkość do 50 w systemie Nagły Hamulec. Za mną na zdjęciu kolejne 3 auta. Ciekawe, czy też dostali wezwania ? Tomek.
Tomasz Bosiacki a kiedy Ci ten fotoradar strzelił fotkę?
Nie płacić i do sądu.
Dokladnie jak przedmówcy. Ja sie pohylilem i zmierzylem jaka jest odleglosc znaku 50 od fotoradaru i wynosi +-45m. ten fotoradar wylapuje przed znakiem 50 !
Ten fotoradar jest źle oznaczony. Idźcie z tym do sądu. Odległość pomiędzy znakami 70 a 50 jest zbyt mała. Znak ograniczenia prędkości 50 jest postawiony w momencie jak wyjeżdżacie w zakres strzału fotoradaru. Odległość znaku od radaru to nie 45 metrów tylko 25 metrów.
Przypomnę tylko że odległość ta powinna wynosić od 200 do 500 metrów. Dlaczego ktoś to tak zrobił? Ano dlatego że jakby było 200 m to już by był teren Lublina a nie Świdnika 🙂
mowisz o odległosci 25m od znaku D-51 (informujacym o pomiarze predkosci) do fotoradaru ?? Bo z tego co czytałem odlegosc 200-500m odnosci sie do znaku D-51. Znajmy ostatnio tez sie tam złapał i zastanawiamy sie co robic..
Ja jechałam w wigilię w deszcz i grubo po 22. Miałam niestety na liczniku 90.mandat 800. Będę się odwoływać powołując się również na zbyt mała odległość znaku 50 do fotoradaru brak czasu na reakcję tym bardziej w takich warunkach
Dzień dobry. Właśnie dostałem mandat z tego miejsca. Czy komuś udało się już skutecznie odwołać? Co napisać w takim odwołaniu. Za blisko znak D-51 czy znak ograniczenia prędkości ?
Dzień dobry. Czy ktoś składał już odwołanie w tej sprawie. Co napisać w takim odwołaniu?
Czy odwołania należy wysyłać do wydziału cywilnego w Świdniku ?
Czy odwołania należy wysyłać do wydziału cywilnego ?