Wesprzyj Kontakt

2 minuty czytania  •  08.11.2023 13:03

Tak się będzie jeździło koło Dworca Lublin. Oto nowe zasady

Udostępnij

Już od poniedziałku w okolicy nowego dworca autobusowego w Lublinie zostanie wprowadzona nowa i zarazem stała organizacja ruchu.

Zmiany zajdą 13 listopada z samego rana, bo jak zapowiada Urząd Miasta o godzinie 6. Od tego momentu kierowcy będą musieli stosować się do zasad, które mają już takie pozostać.

Na razie nie można przejechać ulicą Dworcową, ale to się zmieni właśnie w poniedziałek. Dworcowa zostanie otwarta dla ruchu.

Na pl. Dworcowym i ul. Dworcowej udostępnione zostaną postoje taxi oraz parkingi Kiss&Ride. To w sumie 25 miejsc.

Możliwy będzie też przejazd przez ul. Pocztową od ul. Kunickiego do ul. Młyńskiej. Dodatkowo na skrzyżowaniu ulic Dworcowej i Młyńskiej nastąpi zmiana pierwszeństwa – wylicza zmiany Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta w Lublinie. – Ul. Dworcowa będzie drogą z pierwszeństwem, natomiast ul. Młyńska podporządkowaną.

Na teren samego Dworca Lublin będzie się wjeżdżało od strony Gazowej, a wyjazd będzie możliwy od ul. Młyńskiej.

Tu jednak trzeba zaznaczyć, że z dworca jeszcze nikt nie będzie mógł skorzystać. Jego uruchomienie planowane jest na początku 2024 roku. Wtedy też mają zajść poważne zmiany w miejskiej komunikacji. Na razie jednak takich nie będzie. – Czyli przystanek w kierunku centrum na ul. Dworcowej, a przystanek w kierunku ul. Krochmalnej na ul. Młyńskiej – dodaje Góźdź.

Sama budowa dworca była częścią większej operacji. W tym rejonie została przebudowana ul. Pocztowa, część Młyńskiej i powstała na niej ścieżka rowerowa od ul. Dworcowej do ronda). Kolejna zmiana to dodatkowy prawoskręt przy rondzie.

Plac Dworcowy nie jest już miejscem do jeżdżenia samochodami (oprócz miejsc postojowych) i stał się szerokim chodnikiem.

Parkować za to można na ul. 1 Maja, gdzie jest wyznaczonych 60 miejsc.

Dworzec Lublin – parkowanie

Kolejny parking znajduje się w podziemnej kondygnacji Dworca Lublin. Jest tam miejsce dla 174 samochodów. Zostawienie tam samochodu ma być bezpłatne, ale trzeba być pasażerem. Trzeba korzystać z tego dworca lub sąsiedniego PKP.

Inwestycja kosztowała 340 mln zł, z czego niemal 194 mln zł to dofinansowanie unijne.

Na zdjęciu: Dworzec Lublin stanął w pobliżu Dworca PKP Lublin Główny. Ma zostać uruchomiony na początku 2024 roku (Fot. UM Lublin)

Jedna odpowiedź do “Tak się będzie jeździło koło Dworca Lublin. Oto nowe zasady”

  1. kronikidewelorozwoju pisze:

    Znacznie lepsze efekty od tego Bizancjum Metropolitarnego dla komunikacji miałoby wyremontowanie obecnego dworca, mostów na unii lub. oraz zorganizowanie przyzwoitej obsługi komunikacyjnej dworca L-n Zachód (parking, przystanek mpk) i jeszcze ze 100-150 baniek by zostało w kieszeni.
    To rozwiązanie miałoby jednak 2 zasadnicze „wady” – dewelo-buraczki nie mogłyby się dobrać do Podzamcza, a Dewelo-Neron nie miałby okazji zaP0zować na tle kolejnego pomnika Jego Megalomanii.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

5 minut czytania

04.02.2025

Lex deweloper przy Wojciechowskiej w opałach. Polfa protestuje, sąd uchyla decyzję środowiskową

Nie ma zielonego światła dla budowy potężnego osiedla na 662…

3 minuty czytania

31.01.2025

Przedłużenie Lubelskiego Lipca ’80 jednak później. Jest nowy termin końca budowy

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego zgodził się na przesunięcie terminu…

2 minuty czytania

20.01.2025

10 firm chce przebudować al. Unii Lubelskiej. Miasto może sporo zaoszczędzić

Znacznie poniżej kosztów, na jakie szykował się Zarząd Dróg i…

6 minut czytania

31.12.2024

Bitwa pod Arkadami ma się zakończyć rozejmem spółki z miastem. Będzie gdzie zjeść i zaparkować

Jeśli chodzi o długość i zawiłość procesu inwestycyjnego związanego z…

5 minut czytania

11.12.2024

Przez lata działała tu fabryka wag, potem był sklep z czekoladami, teraz będą mieszkania

Z dawnych zabudowań przy ul. Lubartowskiej 62 ostała się jedynie…

8 minut czytania

29.11.2024

Stadionowa odyseja: sam parking miał kosztować 400 mln zł, problem z wałami i zasilaniem. A projektant zarzuca miastu brak dobrej woli

Naliczamy kary umowne projektantowi nowego stadionu żużlowego, bo nie wyrobił…

4 minuty czytania

23.10.2024

Lublin chce budować centrum nauki. Po raz piąty

– Dobrze, żeby poza tą energią znalazły się także środki…

5 minut czytania

18.10.2024

Lublin – miasto, które nienawidzi drzew (komentarz)

Greenwashing w social mediach, a w rzeczywistości zalewanie zielonych dotąd…