Wesprzyj Kontakt

3 minuty czytania  •  09.11.2023

Wszystkie karty na stole. Tak się zmieni komunikacja miejska w Lublinie

Udostępnij

Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił ostateczną wersję zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej związanej z uruchomieniem Dworca Metropolitalnego. Część zmian wejdzie w życie na początku 2024 roku. Kolejne do przyszłych wakacji.

Co się zmieni?

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji, które mają być wprowadzone w 2024 roku związane są głównie z otwarciem Dworca Lublin. Z początkiem 2024 roku komunikacja ma zacząć dojeżdżać na Dworzec Lublin, a do wakacji wprowadzone ma być reszta zmian.

Celem tej operacji nie jest wyłącznie skomunikowanie samego dworca, ale poprawienie funkcjonowania komunikacji. Autobusy i trolejbusy mają jeździć częściej. Liczba linii, które będą kursowały co 15 minut wzrośnie w szczycie z 6 do 21. Powstać też mają linie pośpieszne, które w szczycie połączą najważniejsze dzielnice Lublina jadąc najkrótszą trasą. Plan Zarządu Transportu Miejskiego przewiduje także utworzenie 5 nowych linii, przedłużenie 9 istniejących linii, wycofanie 4 linii. Dodatkowo zmianie ulegną oznaczenia kolejnych 4 linii. Bez zmian pozostaną 34 linie.

Nowe linie

  • 27 nowa linia Poligonowa – Bohaterów Września – Al. Racławickie – Lipowa – Dworzec Lublin – Krochmalna – Diamentowa – Zemborzycka – Żeglarska
  • 71 nowa linia lokalna Os. Widok – Zana – Nadbystrzycka – Herberta – Inżynierska – Nadbystrzycka – Zana – Os. Widok
  • 301 Poręba – Armii Krajowej – Sikorskiego – Tysiąclecia – Daszyńskiego
  • 302 Paderewskiego – Elsnera – Kompozytorów Polskich – Wieniawska (powrót 3 Maja) – Nadbystrzycka – Os. Widok
  • 951 nowa linia zjazdowa do garażu MPK na Abramowicach


Przedłużenie istniejących linii

  • 5 wydłużone do Dworca Lublin przez Zamojską
  • 6 wydłużona z Romera do Żeglarskiej lub Dąbrowy w sezonie
  • 22 wydłużone do Dworca Lublin przez Zamojską
  • 25 od Parku Bronowice wydłużona trasą 1 przez Bramę Krakowską, al. Tysiąclecia, ul. Kalinowszczyzna, Hutniczą do Pancerniaków Felicity
  • 31 wydłużona od os. Poręba przez Jana Pawła II do pętli Węglin Wróbla
  • 34 wydłużona z Dworca Lublin przez Krochmalną, Romera do Żeglarskiej w zamian za linię 1
  • 52 wydłużone do Dworca Lublin przez Zamojską
  • 70 wydłużona do Felin Kalinówka
  • 157 wydłużona z Zana Leclerc do os. Poręba przez Bohaterów Monte Cassino, Armii Krajowej, Jana Pawła II

Zmiana trasy linii

  • 8 od Lipowej wydłużona do Poligonowej trasą 4 przez Popiełuszki, Bohaterów Września
  • 13 od Szeligowskiego przez Związkową do Węglarza zamiast do Choin
  • 17 wybrane kursy p. Rapackiego
  • 18 od Olimpu do Elizówki i Dysa
  • 20 przez Dunikowskiego
  • 24 wydłużone do Dworca Lublin przez Zamojską
  • 26 wydłużona z Paderewskiego do Koncertowej, zmiana trasy: od Armii Krajowej przez Orkana, Roztocze, Jana Pawła II do pętli Węglin Wróbla
  • 29 przez Jaczewskiego, Chodźki, Lubartowską
  • 30 nowa trasa Zbożowa – al. Warszawska – Zana – Filaretów – Głęboka – Dworzec Lublin
  • 32 od Nadbystrzyckiej przez Zana, Wojciechowską do Lipniaka
  • 37 w obie strony przez Willową, Ducha, Sikorskiego
  • 38 dodatkowy wjazd na os. Widok
  • 39 od Jana Pawła II do Os. Widok
  • 44 przez Filaretów, Zana
  • 45 przez Nadbystrzycką i Muzyczną
  • 73 przez K. Bony
  • 74 wydłużona przez Lipową, Piłsudskiego do Dworca Lublin
  • 153 skierowana przez Dworzec Lublin
  • 154 wydłużona z Chodźki do Choin, zmiana trasy: przez Filaretów, Jana Pawła II, Armii Krajowej, al. Kraśnicką do Węglina
  • 160 skierowana do Żeglarskiej przez Zemborzycką
  • 161 skrócona do Węglina
  • 162 nowa trasa Os. Poręba – Jana Pawła II – Diamentowa – Zemborzycka – Mickiewicza
  • 950

Wycofywane linie

  • 1 zastąpiona przez wydłużone 6, 25 i 34
  • 4 zastąpiona przez wydłużone 8 i 18
  • 11 likwidacja – zastąpiona przez 13, częściej kursujące 6, 15 i 55
  • 904

Zmiana oznaczenia

  • B/Bia/Biała -> 923,
  • Z/Zie/Zielona -> 934
  • G/Gaj -> 98
  • 46 ->303

Linie bez zmian tras

2, 3, 7, 12, 14, 15, 16, 21, 23, 33, 35, 36, 40, 42, 47, 50, 54, 55, 57, 78, 79, 85, 150, 151, 155, 156, 158, 159, 912, 917, 922, N1, N2, N3

Prezentacja zmian

2023.11.09-PREZENTACJA-TRAKO-LUBLIN

6 odpowiedzi na “Wszystkie karty na stole. Tak się zmieni komunikacja miejska w Lublinie”

  1. kronikidewelorozwoju pisze:

    P0 12 latach systematycznego wygaszania mpk Detroiciarz ogłasza Nowe Otwarcie, które ma uświetnić ceremonię otwarcia dysfunkcjonalnego Bizancjum MetroP0litarnego. Klękaj ludu Dziadogrodu, bo cuda ogłaszają….

  2. Obywatel pisze:

    Pomimo zgłaszania negatywnych głosów w sprawie likwidacji lini 11. Komuś udało się osiągnąć swocel nie licząc się z potrzebami mieszkańców np dojazdu z powiększającego się osiedla przy Nrzy Nowym Świecie do Centrum – Ogrod Śląskie. Bardzo niedobrze.

  3. Tomasz Pałkowski pisze:

    Mieszkam z dziećmi w Snopkowie. Wszyscy jesteśmy związani z Lublinem – szkoła i praca.
    Dla mnie wycofanie autobusu 30, a nieprzedłużenie 18 to wiadomość fatalna. Jesteśmy wykluczeni komunikacyjnie.

  4. Adam K. pisze:

    18 pojedzie do Smug w zamian za 30.

  5. 12345 pisze:

    czyli nowy swiat ma tylko 6 a wyscigowa nadal nic to po h… te zatoczki

  6. . pisze:

    NŚ ma jeszcze 21.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *