var cnArgs = {"ajaxUrl":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","nonce":"48e809b03c","hideEffect":"fade","position":"bottom","onScroll":false,"onScrollOffset":100,"onClick":false,"cookieName":"cookie_notice_accepted","cookieTime":2592000,"cookieTimeRejected":2592000,"globalCookie":false,"redirection":false,"cache":true,"revokeCookies":false,"revokeCookiesOpt":"automatic"};
var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Od niedzieli, 10 grudnia, zaczyna obowiązywać nowy kolejowy rozkład jazdy. W poniedziałek wchodzi w życie modyfikacja w komunikacji miejskiej w Lublinie.
Zgodnie z zapowiedziami przewoźników, część zmian weszła w życie już w niedzielę 10 grudnia, ale na pozostałe (niektóre Polregio) trzeba poczekać do początku stycznia 2024.
Intercity i Polregio
– W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity będzie uruchamiało średniodziennie 417 pociągów, czyli o 27 więcej niż obecnie. Natomiast w sezonie wakacyjnym kursować mają 454 pociągi – o 24 więcej niż w tym roku. Zwiększy się też średniodobowa liczba połączeń międzynarodowych całorocznych z 52 do 63. Utrzymana zostanie dotychczasowa liczba połączeń do/z Poznania, Trójmiasta, Szczecina, Olsztyna, Bydgoszczy, Kielc oraz Lublina. Zwiększy się natomiast liczba połączeń do/z Warszawy, Krakowa, Białegostoku, Opola, Łodzi, Wrocławia i Rzeszowa – wylicza spółka PKP Intercity.
Wśród nowości można wymienić wydłużony kurs składu IC Morcinek relacji Lublin – Katowice, który dotrze teraz do Gliwic. IC Rejewski, który jeździł z Bydgoszczy do Warszawy, pojedzie do Lublina.
Nowe, zmodernizowane składy mają zostać wysłane np. na trasę Szczecin – Lublin. Pociąg „Czechowicz” kursujący z Warszawy do Lublina zmieni kategorię na wyższą wraz z kolejnymi odbiorami nowych wagonów.
Więcej zmienia się w Polregio, czyli spółce obsługującej połączenia lokalne. Pociągi Zamość – Bełżec nie będą już sezonowe, ale całoroczne. Dodatkowo od piątku do niedzieli dojadą także do Hrebennego.
Przez pierwsze dwa tygodnie kursowania nowych pociągów bilety będą kosztowały 3, 5 lub 7 zł. Cena zależy od pokonywanej odległości. Co ważne, w tej promocji nie będą miały zastosowania ulgi ustawowe.
Latem wrócą pociągi z Lublina do Jarosławia i Bełżca oraz z Rzeszowa do Zamościa. – Nowa oferta została ukierunkowana na dojazdy uczniów, studentów i pracowników do Zamościa na godzinę 8:00. W tym celu dodatkowo został uruchomiony także nowy pociąg Lublin Główny–Zamość Wschód – informuje Urząd Marszałkowski, bo samorząd województwa jest udziałowcem Polregio.
W nowym rozkładzie zaplanowano także dodatkowe kursowanie pociągów z Lublina do Kraśnika i Szastarki. Jak do tego doda się dwie pary pociągów Lubartów–Parczew, to w sumie Parczew zyskuje sześć par pociągów jadących do Lublina. Jedna z tych par dojedzie aż do Łukowa.
Będzie także pociąg z Terespola przez Białą Podlaską, Łuków, Dęblin, Puławy do Lublina. – To przyspieszony kurs, który będzie ułatwiał powroty uczniom i studentom w niedziele – dodają urzędnicy. I wyliczają, że podróż będzie porównywalna z sytuacją, gdyby ten odcinek pokonać samochodem – 2 godz. 22 min.
Drugi nowy skład, od poniedziałku do piątku, będzie jeździł z Chełma do Lublina. – Wprowadzona została również ważna zmiana dla pociągów obsługujących zakłady pracy na stacji Puławy Azoty, gdzie ograniczono postoje pociągów. Na tej stacji pociągi zatrzymają się tylko w godzinach zmian pracowniczych, dzięki czemu w pozostałych porach dnia podróż pociągiem między Lublinem a Dęblinem skróci się o kilka minut – zaznacza Urząd Marszałkowski.
Komunikacja w Lublinie
W poniedziałek wejdą w życie zmiany w rozkładzie jazdy w komunikacji miejskiej w Lublinie. Będzie więcej kursów linii nr 55 dojeżdżającej do Świdnika.
Z przystanku Koncertowa 02:
w dni powszednie: 9:09, 11:09, 13:00, 15:21,
w soboty: 7:56, 9:56, 11:56, 22:10,
w dni świąteczne: 7:00, 11:00, 13:00, 19:00, 22:07,
z przystanku Dworzec Świdnik Miasto 02:
w dni powszednie: 5:00, 10:24, 12:24, 13:52, 14:15,
w soboty: 9:19, 11:19, 13:19, 20:31,
w dni świąteczne: 8:08, 12:08, 14:08, 20:08.
Zmienią się także niektóre kursy innych linii.
Linia nr 7 – w soboty nowy półkurs z przystanku Pancerniaków Felicity 03 o godzinie 21:10 w stronę pętli Felin Kalinówka,
linia nr 8 – w dni powszednie kurs z przystanku Krężnica Jara 02 przyspieszony z godziny 6:00 na 5:55,
linia nr 13 – w dni powszednie kurs z przystanku Os. Poręba opóźniony z godziny 6:02 na 6:06,
linia nr 26 – w soboty nowy kurs z przystanku Paderewskiego 02 o godzinie 4:41,
linia nr 73 – w dni powszednie kurs z przystanku Felin 02 o godzinie 17:39 skierowany przez ul. Wygodną, kurs z przystanku Mickiewicza 02 opóźniony z godziny 18:01 na 18:13 (z pominięciem Wygodnej),
linia nr 154 – w dni powszednie kurs z przystanku Chodźki-szpital 02 przyspieszony z godziny 8:11 na 8:03,
linia Biała – uruchomienie kursu z przystanku Elizówka-giełda 02 o godzinie 17:45 w celu umożliwienia dowozu do przystanku Elizówka-bloki podczas zjazdu do zajezdni z linii nr 4.
Ul. Sławinkowska
linia nr 18 – w dni powszednie kurs z przystanku Sławinkowska 02 będzie realizowany o godzinie 4:49, w dni świąteczne kurs z przystanku Sławinkowska 02 będzie realizowany o godzinie 7:39,
linia nr 30 – w dni powszednie kurs z przystanku Smugi 02 będzie realizowany o godzinie 4:45.
const fundraisingPage = '';
var eztoc_smooth_local = {"scroll_offset":"30","add_request_uri":""};
Ciężko to nazwać komunikacją, w niedziele gorzej niż na wsi. Brudne niemyte autobusy, a do tego stare wysokopodłogowe gruchoty (w 2023 roku) na popularnych liniach to kolejny przykład, że tego burdelu nikt już nie ogarnia. Tatary nadal bez dobrego połączenia z Nowym Światem. Cynamonowa i okolice dalej są skazane na ekstremalnie rzadko kursującą 16-stkę, również i po niedalekiej „rewolucji” w liniach. Pętla w Prawiednikach wyremontowana za niemałe pieniądze, ale tam tylko 25 jeździ. Oczywiście z rzadka. Wyścigowa kursy widmo, przystanki stoją. Po otwarciu dworca cd. wiele linii będzie kursować rzadziej niż w 2019. Wniosek nie nazywać tego czegoś komunikacją.
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Ciężko to nazwać komunikacją, w niedziele gorzej niż na wsi. Brudne niemyte autobusy, a do tego stare wysokopodłogowe gruchoty (w 2023 roku) na popularnych liniach to kolejny przykład, że tego burdelu nikt już nie ogarnia. Tatary nadal bez dobrego połączenia z Nowym Światem. Cynamonowa i okolice dalej są skazane na ekstremalnie rzadko kursującą 16-stkę, również i po niedalekiej „rewolucji” w liniach. Pętla w Prawiednikach wyremontowana za niemałe pieniądze, ale tam tylko 25 jeździ. Oczywiście z rzadka. Wyścigowa kursy widmo, przystanki stoją. Po otwarciu dworca cd. wiele linii będzie kursować rzadziej niż w 2019. Wniosek nie nazywać tego czegoś komunikacją.