var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Miasto ustawiło słupki, które uniemożliwiają jeżdżenie po chodniku na ul. Głębokiej. Patologia parkingowa w tym miejscu trwała latami. – Pozytywna mikro-zmiana – chwali rozwiązanie Szymon Furmaniak z Lubelskiego Ruchu Miejskiego.
Głęboka 8A to adres piętrowego pasażu handlowo-usługowego. Już wiele lat temu kierowcy uczynili sobie z chodnika parking. Choc w tym miejscu jest zakaz zatrzymywania się. Co więcej – parkowanie na chodniku jest dozwolone wyłącznie w sytuacji, gdy jest on zlokalizowany przy jezdni. Tutaj oddzielony jest pasem zieleni. Tymczasem w tym miejscu, wzdłuż pasażu, zawsze stało kilka aut. Auta parkowały też przy samym skrzyżowaniu (to też zabronione) ograniczając widoczność czy zasłaniając pieszych przechodzących przez jezdnie.
O patologii parkingowej w tym miejscu wielokrotnie donosił Facebookowy profil LubLublin, który publikuje „zdjęcia bałaganu w przestrzeni publicznej, który wynika z niechęci miasta do naprawy„. Pierwsze zdjęcia tego miejsca na profilu pochodzą z 2018 roku. Ostatnie – sprzed miesiąca.
W ostatnich dniach miasto w końcu ustawiło tutaj słupki uniemożliwiające wjeżdżanie autem na chodnik. – Po wielu, wielu latach patologii kierowcy nie będą już jeździć po chodniku i nie będą zagrażać bezpieczeństwu pieszych – chwali zmianę Szymon Furmaniak z Lubelskiego Ruchu Miejskiego. Co ważne dla kierowców: do parkowania urzędnicy pozostawili część chodnika przed sklepem.
– Projekt został sporządzony z inicjatywy miasta – podkreśla Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego ratusza. Dodaje, że fragment zniszczonego przez auta chodnika był naprawiony jesienią 2022 roku. W przyszłym roku remont ma objąć kolejną jego część.
To nie jedyne działania miasta na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych. Zamontowane zostaną wyświetlacze prędkości w trzech miejscach: na ul. Witosa przy ul. Rolna Osada, na ul. Krańcowej przy ul. Kossaka; na ul. Nałęczowskiej przy ul. Gnieźnieniskiej. Finalizowane są też prace przy projekcie z Budżetu Obywatelskiego, który zakłada założenie terenów zielonych na chodnikach. Takie zieleńce w założeniu mają ograniczać parkowanie na chodnikach w miejscach niedozwolonych.
Na zdjęciu: Jeszcze nie dawno w tym miejscu na chodniku parkowało kilka aut. Teraz nie ma już takiej możliwości. Fot. Szymon Furmaniak
document.getElementById( "ak_js_1" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() );
Robiłem tam czasami zakupy. Już nie będę, bo nie będzie gdzie zatrzymać na kilka minut samochodu. Lokalni przedsiębiorcy zarobią mniej. Ale ruch miejski ma kolejne powody do radości, znowu udało się utrudnić życie zwykłym ludziom. I to za ich pieniądze. Bo przecież najłatwiej zapalikować i zakazać w imię krucjaty przeciwko samochodom.
Jeżeli nie wiesz, w jakim celu powstały przepisy zakazu parkowania przy skrzyżowaniach i na chodnikach nieprzylegających do jezdni, to wróć do szkoły.
To nie jest fanaberia ani żadna krucjata, tylko egzekwowanie istniejących od kilkudziesięciu lat przepisów ogólnokrajowych.
Ale nie – panicz nie może podjechać pod same drzwi i od razu się obraził…
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Robiłem tam czasami zakupy. Już nie będę, bo nie będzie gdzie zatrzymać na kilka minut samochodu. Lokalni przedsiębiorcy zarobią mniej. Ale ruch miejski ma kolejne powody do radości, znowu udało się utrudnić życie zwykłym ludziom. I to za ich pieniądze. Bo przecież najłatwiej zapalikować i zakazać w imię krucjaty przeciwko samochodom.
Jeżeli nie wiesz, w jakim celu powstały przepisy zakazu parkowania przy skrzyżowaniach i na chodnikach nieprzylegających do jezdni, to wróć do szkoły.
To nie jest fanaberia ani żadna krucjata, tylko egzekwowanie istniejących od kilkudziesięciu lat przepisów ogólnokrajowych.
Ale nie – panicz nie może podjechać pod same drzwi i od razu się obraził…