Wesprzyj Kontakt

2 minuty czytania  •  02.08.2023

Byłby uśmiech i azyle dla pieszych. Ale chętnych brak

Udostępnij

Zarząd Dróg i Mostów unieważnił drugie postępowanie na poprawę bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. Przetarg zakończył się fiaskiem. Podobnie jak wiosną – zleceniem nie była zainteresowana żadna firma.

Na poprawę bezpieczeństwa pieszych miasto chciało wydać 539 tys. zł (prawie 400 tys. zł to dofinansowanie ze środków unijnych). To tyle samo co w majowym, nierozstrzygniętym przetargu. I podobnie jak wówczas – teraz również nie zgłosiła się żadna chętna firma. Na wykonanie prac miałaby niecałe dwa miesiące.

By dotacja nie przepadła, zlecenie musi zostać zrealizowane do końca grudnia. Co więc planuje miasto? – Analizujemy możliwości realizacji tego zadania, mając na uwadze otrzymane dofinansowanie ze środków funduszy europejskich na ten cel. Nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w tym zakresie – informuje Justyna Góźdź z lubelskiego Ratusza.

W ramach projektu zaplanowano poprawę bezpieczeństwa pieszych na sześciu ulicach. W trzech na przejściach dla pieszych powstałyby azyle dla pieszych.
– na ul. Zemborzyckiej, w pobliżu Zespołu Szkół Transportowo Komunikacyjnych na dwóch przejściach,
– na ul. Wileńskiej pomiędzy Wajdeloty i Głęboką na dwóch przejściach,
– na ul. Zana przy Krasińskiego – azyl powstałby kosztem jednego pasa ruchu.

Na kolejnych trzech ulicach miałyby pojawić się wyświetlacze prędkości. Takie urządzenia informują kierowców czy jadą zgodnie z przepisami. W sytuacji przekraczania dozwolonej prędkości wyświetla się czerwona smutna buźka, a przy jeździe zgodnie z przepisami – zielona uśmiechnięta. Urządzenia zaplanowano:
– na ul. Witosa przy ul. Rolna Osada; montaż 4 wyświetlaczy prędkości,
– na ul. Krańcowej przy ul. Kossaka; montaż 4 wyświetlaczy prędkości,
– na ul. Nałęczowskiej przy ul. Gnieźnieniskiej; montaż 2 wyświetlaczy prędkości.

Dodatkowo miejscami pojawić się miały odblaski wmontowane w nawierzchnię jezdni czy wykonanie płytek z wypustkami dla osób z dysfunkcją wzroku czy pasów akustyczno-wibracyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

4 minuty czytania

16.07.2024

Motor Lublin wkracza do Ekstraklasy, a kibice pytają: będzie czym wrócić z Areny?

AKTUALIZACJA Niedzielny mecz Motoru Lublin z Rakowem Częstochowa zakończy się…

4 minuty czytania

10.07.2024

„Gdzie one są?” czyli jak w Lublinie wypożyczyć rower elektryczny

W systemie Lubelskiego Roweru Miejskiego jest dziesięć rowerów elektrycznych. Jak…

4 minuty czytania

09.07.2024

Gigantyczna strata MPK Lublin. Tak źle w historii spółki jeszcze nie było

35,2 mln zł straty netto Portu Lotniczego Lublin to w…

3 minuty czytania

07.07.2024

Dwa minusy dają plus? O wakacyjnym rozkładzie komunikacji miejskiej w Lublinie

Główne linie kursują jeszcze rzadziej, nocne autobusy tylko w weekendy,…

9 minuty czytania

05.07.2024

Upadające PKP Cargo i dyrektor odporny na zmianę władzy, kontrole i sądy

– Nie jestem wpuszczana do zakładu pracy, nie wiem jakie…

6 minuty czytania

02.07.2024

„Albo chodnik, albo drzewo”. Na Samsonowicza wcale nie ocaleje obiecane 70 proc. drzew [ANALIZA PLANÓW]

W kilku miejscach zwężono chodniki, w innych zmieniono przebieg ciągów…

6 minuty czytania

28.06.2024

Port Lotniczy Lublin ciągnie w dół. Bez pieniędzy z samorządów dawno by upadł

Skumulowana strata netto Portu Lotniczego Lublin dobija do 220 mln…

5 minuty czytania

28.06.2024

MPK Lublin w Strefie Płatnego Parkowania. Na stole leży kilka milionów złotych

MPK Lublin przejęło już pełną kontrolę nad Strefą Płatnego Parkowania…