var cnArgs = {"ajaxUrl":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","nonce":"31fef99555","hideEffect":"fade","position":"bottom","onScroll":false,"onScrollOffset":100,"onClick":false,"cookieName":"cookie_notice_accepted","cookieTime":2592000,"cookieTimeRejected":2592000,"globalCookie":false,"redirection":false,"cache":true,"revokeCookies":false,"revokeCookiesOpt":"automatic"};
var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Prezydent Miasta Lublin musi udostępnić wykaz akt w zakresie dot. funkcjonowania miejskich spółek i składanych przez nie dokumentów.
Tak wynika z orzeczenia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie (sygn. akt II SAB/Lu 2/18).
Czego dotyczą wykazy, o które wnioskowała fundacja ?
– Wniosek o te wykazy złożyliśmy, aby wiedzieć jakimi dokumentami dot. miejskich spółek, dysponuje urząd miasta. Nie możemy poznać treści dokumentów czy nawet zapytać, jeśli nie wiemy, jakimi dokumentami dysponuje urząd – wyjaśnia Krzysztof Jakubowski, prezes Fundacji Wolności.
Na stronach urzędu miasta nie znajdziemy zbyt wielu informacji o spółkach miejskich. Również biuletyny informacji publicznej spółek są ubogie w informacje nt. ich funkcjonowania (np. prawie żadna nie publikuje swoich sprawozdań finansowych).
Zdaniem urzędu miasta, informacje zawarte w wykazach nie stanowią informacji publicznych, bo nie dotyczą „informacji o zasadach funkcjonowania organu”. Ponadto w odpowiedzi na skargę, reprezentujący urząd radca prawny Zbigniew Dubiel podnosił, iż „wykaz spraw, tworzony na skutek stosowania instrukji kancelaryjnej, jest jednak zbiorem wewnętrznym, związanym z wykonywaniem przez organ wprawdzie zadań publicznych, nie mającym jednak wpływu na realizację posczególnych spraw publicznych (…)”.
Sąd: pojęcie informacji publicznej należy rozumieć szeroko
Wczoraj w ustnym uzasadnieniu orzeczenia sąd przypomniał, że pojęcie informacji publicznej należy rozumieć szeroko. Informacją publiczną jest każda wiadomość wytworzona przez administrację publiczną. Informacje publiczne służą do wykonywania zadań publicznych. Sąd nie miał również wątpliwości, że wnioskowane informacje służą do wykonywania zadań publicznych.
Ponadto sąd nakazał Prezydentowi zwrot na rzecz Fundacji Wolności 100 zł wpisu sądowego. Wyrok nie jest prawomocny.
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
const fundraisingPage = '';
var eztoc_smooth_local = {"scroll_offset":"30","add_request_uri":""};
Dodaj komentarz