Wesprzyj Kontakt

2 minuty czytania  •  08.08.2022 10:14

482 zł. Tyle miasto zarobiło na Tour de Pologne

Lublin - Poland - cycling - pictured during 79th Tour de Pologne (2.UWT) stage1 Kielce > Lublin (218KM) - Photo: Szymon Gruchalski/Cor Vos © 2022

Udostępnij

Tour de Pologne, które do Lublina zawitało na kilka godzin, spowodowało utrudnienia w ruchu przez 2 dni. Głośno mówiło się o wykupieniu przez miasto promocji u organizatorów imprezy za 325 tys. zł. Jakie były inne koszty i zyski dla miasta?

Ekwiwalent medialny Miasta Lublin w Tour de Pologne 2021 wyniósł ponad 2,6 mln zł – zachwala Justyna Góźdź z lubelskiego Ratusza. Wtedy miasto na promocję w trakcie Tour de Pologne przeznaczyło 200 tys. zł. Czy to dobry wynik? To zależy. Ekwiwalent medialny to w wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą. Z jednej strony nie mierzy więc on wcale skuteczności (czy po obejrzeniu miliona reklam ktoś postanowi odwiedzić Lublin). Z drugiej: skoro ekwiwalent jest 13 razy większy niż jego koszt przy tak prostym działaniu o znanym efekcie, to widać rynek ocenia ten ekwiwalent stosunkowo słabo.

Promocja za 325 tys. zł

W tym roku na promocję miasto Lublin przeznaczyło 325 tys. zł. Za co zapłaciliśmy? – Przygotowanie wizytówki filmowej Miasta Lublin, podczas której Miasto zostało zaprezentowane jako współorganizator I etapu Tour de Pologne, promocja Lublina na oficjalnej stronie internetowej poświęconej wyścigowi oraz na materiałach reklamowo-promocyjnych wyścigu, w tym na: oficjalnych folderach, identyfikatorach, mapach trasy Tour de Pologne, promocja Miasta w transmisji telewizyjnej I etapu wyścigu, promocja Miasta Lublin w reklamach Tour de Pologne publikowanych w ogólnopolskich i lokalnych mediach oraz promocja tytułu Lublin – Europejska Stolica Młodzieży 2023 w serwisach dedykowanych wyścigowi – wymienia Góźdź.

Pojawiło się sporo głosów, że poza promocją miasto zapłaciło także za zmianę oznakowania, tras przejazdów autobusów czy udostępniło pas drogowy nieodpłatnie. Sprawdziliśmy. Z informacji uzyskanych w Ratuszu wynika, że projekt czasowej organizacji ruchu opracowała firma IKOM na zlecenie organizatora oraz wprowadziła oznakowanie w terenie. Za zmiany funkcjonowania komunikacji miejskiej zapłacił ZTM. Jest to jednak zgodne z prawem.

482 zł zarobku

Miasto zyskało wyłącznie na opłacie za zajęcia pasa drogowego. Chodzi m.in. o reklamy rozkładane w pasie drogowym: ułożone na trawniku, barierkach czy na dmuchanych bramach. Zysk miasta wyniósł 482 zł. Dlaczego tak mało? – Z uwagi na to, że to prestiżowe wydarzenie jest organizacyjnie wspierane przez Miasto Lublin i doskonale wpisuje się w naszą strategię promocji, zastosowano preferencyjną stawkę 0,10 zł/m2/dobę – tłumaczy Góźdź.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

8 minut czytania

29.11.2024

Stadionowa odyseja: sam parking miał kosztować 400 mln zł, problem z wałami i zasilaniem. A projektant zarzuca miastu brak dobrej woli

Naliczamy kary umowne projektantowi nowego stadionu żużlowego, bo nie wyrobił…

6 minut czytania

24.11.2024

Jak się komuś zarzuca brak etyki i sprzyjanie PiS-owi, to warto wcześniej sprawdzić, czy samemu ma się czysto na obejściu

KOMENTARZ Dożyłem takich czasów, w których nie chce się pełnić…

6 minut czytania

17.11.2024

Panie radne, panie prezydencie – zapraszamy do Lublina! Czasami jest irytująco, ale da się tu żyć

KOMENTARZ Naprawdę byłoby nam bardzo miło, gdyby osoby, które stanowią…

4 minuty czytania

12.11.2024

Wiejskie życie radnych z klubu prezydenta Żuka. Wojewoda czeka na ruch Rady Miasta Lublin

W pierwszej kolejności sprawą ewentualnego wygaszenia mandatów radnych z klubu…

13 minut czytania

12.11.2024

Exodus z Lublina na wieś. Radna mieszka w Turce, prezydent w Jakubowicach, a jego zastępca w Jabłonnej

Magdalena Szczygieł-Mitrus to kolejna, piąta już radna prezydenckiego klubu, która…

24 minut czytania

31.10.2024

Sielsko i wiejsko, czyli podmiejskie życie radnych z klubu prezydenta Krzysztofa Żuka

Meblują nam Lublin, uchwalają plany, podatki czy opłaty za odbiór…

5 minut czytania

26.10.2024

Historia jednego komentarza, czyli dlaczego prezes TBV kopał w krzesła i ile oszczędził na podatku od górek czechowskich

Na sformułowania „TeBeWał” i „debilny sposób” prezes deweloperskiej spółki Wojciech…

5 minut czytania

18.10.2024

Lublin – miasto, które nienawidzi drzew (komentarz)

Greenwashing w social mediach, a w rzeczywistości zalewanie zielonych dotąd…