Wesprzyj Kontakt

3 minuty czytania  •  22.02.2024

Logo Lublina bez zgody miasta w materiałach wyborczych. Podwładny prezydenta poucza jego sztab wyborczy

Udostępnij

Kandydat na prezydenta Lublina Krzysztof Żuk w sposób nieuprawiony wykorzystał do kampanii wyborczej logotyp miasta Lublin. Jego komitet został pouczony przez Ratusz. A w składzie tego komitetu są też pracownicy Urzędu Miasta.

>>>Wybory do Rady Miasta Lublin – wszyscy kandydaci [PEŁNE LISTY]<<<

– Komitet Wyborczy Wyborców Krzysztof Żuk oficjalnie zgłoszony w delegaturze Krajowego Biura Wyborczego przed kwietniowymi wyborami samorządowymi – ogłosił 1 lutego prezydent Lublina w facebookowym wpisie. Starający się o reelekcję prezydent Lublina skompletował sztab wyborczy i jak mówił w połowie lutego, to zespół odmłodzony. Młodzi ludzie mają dać kampanii Żuka świeżość, lepszy kontakt z młodzieżą i wsłuchanie się w ich postulaty.

Przy dopełnieniu tych formalności towarzyszyła mi szefowa sztabu Beata Stepaniuk-Kuśmierzak i pełnomocnik wyborczy Bartłomiej Zwolakiewicz – dodał w internetowym wpisie prezydent.

Beata Stepniuk-Kuśmierzak to zastępca prezydenta miasta odpowiedzialna za kulturę i sport, a Bartłomiej Zwolakiewicz to z kolei urzędnik w Biurze Rozwoju i Turystyki UM Lublin. Od razu dodajmy, że odmłodzenie sztabu nie oznacza odmłodzenia na listach kandydatów do Rady Miasta. – Nie dyskryminujemy nikogo ze względu na wiekoświadczył Krzysztof Żuk.

Logo inspiruje wyborczo

O tym, że komitet wyborczy został zgłoszony, Krzysztof Żuk poinformował także na Instagramie. Umieścił tam film – relację z wizyty w KBW, a na nagraniu widać Stepaniuk-Kuśmierzak, Zwolakiewicza i uśmiechniętego prezydenta, który składa podpis na dokumentach. Na koniec nagrania wyświetla się biała plansza z kolorowym logotypem miasta i hasłem „Lublin Miasto Inspiracji”.

I tu jest problem, na który uwagę zwróciła Fundacja Wolności, wydawca Jawnego Lublina. Logotyp nie jest własnością prezydenta, tylko miasta. FW dopatrzyła się w umieszczeniu logo w relacji wykorzystywania zasobów miasta do celów własnej kampanii wyborczej i wystąpiła do Ratusza o wyjaśnienia.

To, że zajmuje Pan stanowisko Prezydenta Miasto Lublin, nie upoważnia Pana do wykorzystywania zasobów Miasta do celów swojej kampanii wyborczej. Apelujemy o uczciwość i poszanowanie przepisów kodeksu wyborczego i zasad praworządności – napisał w komentarzu na Facebooku Krzysztof Jakubowski, prezes FW.

Fundacja zapytała urząd, czy do używania logotypu miasta Lublin w kampanii wyborczej jest potrzebna zgoda, a jeśli tak to kto ją wydaje? A także czy, a jeśli tak, to kto wyraził zgodę na użycie logo „Lublin Miasto Inspiracji” do celów kampanii wyborczej przez Krzysztofa Żuka? I jeszcze, czy inni kandydaci lub komitety wyborcze zwracały się w tym roku z wnioskiem o zgodę na użycie logo miasta w swojej kampanii wyborczej? Czy dostały zgodę?

Urzędnicy Ratusza pouczają komitet prezydenta

Logo „Lublin. Miasto Inspiracji” jest opatentowanym znakiem graficznym, stosowanym w komunikacji marketingowej działań realizowanych i współrealizowanych przez Miasto Lublin. Informuję, że użycie logo wymaga konsultacji i zgody Urzędu Miasta Lublin – opowiedział Fundacji Wolności sekretarz ratusza Andrzej Wojewódzki (cała treść pisma poniżej).

SEK_SekretarzMiastaLublin-1-1

Stwierdził także, że do referatu ds. marketingu miasta nie wpłynęły ani wnioski Komitetu Wyborczego Wyborców Krzysztof Żuka, ani innych komitetów wyborczych dotyczące wyrażenia zgody na wykorzystywanie miejskiego logotypu w trwającej kampanii wyborczej. Bo to właśnie referat ds. marketingu miasta wydaje zgody odnośnie użycia wspomnianego logo.

Użycie logo każdorazowo wymaga konsultacji z referatem ds. marketingu miasta – [email protected].  Wynika to z faktu stosowania go tylko w komunikacji projektów zgodnych ze strategią marki „Lublin. Miasto Inspiracji” – taki komunikat możemy przeczytać na stronie internetowej lubelskiego ratusza.

Andrzej Wojewódzki, odpowiadając Fundacji Wolności zaznaczył także, że KW Krzysztofa Żuka został pouczony o zasadach korzystania z logo miasta przez podmioty zewnętrzne. – Z wyjaśnień członków Komitetu wynika, że logo zostało wykorzystane nieumyślnie, incydentalnie i przez omyłkę, a odpowiadający za komunikację członkowie Komitetu dołożą wszelkich starań, aby taka sytuacja więcej się już nie powtórzyła – zaznacza sekretarz.

Fundacja Wolności bierze aktywny udział w monitoringu kampanii wyborczej w tegorocznych wyborach samorządowych. Monitoring jest finansowany przez German Marshall Fund w ramach konkursu dla lokalnych watchdogów „Engaging Central Europe”.

Na zdjęciu: Krzysztof Żuk w biurze wyborczym i wykorzystany logotyp Lublina (Fot. Instagram)

5 odpowiedzi na “Logo Lublina bez zgody miasta w materiałach wyborczych. Podwładny prezydenta poucza jego sztab wyborczy”

  1. . pisze:

    O jaką inspirację chodzi w logu? O inspirację patologii w drzewostanie?

  2. kronikidewelorozwoju pisze:

    To „logo” (tubtin) jest jednym z symboli zwalczania tradycji Koziego Grodu przez Technokratę z Jakubowic, którego ambicja zniszczenia tożsamości miasta objęła także próbę skancelowania historycznego herbu.
    Stąd, moim zdaniem, tym razem protest FW jest nieuzasadniony, gdyż żaden lokalny patriota nie uznaje tej bazgraniny (ani jej P0dtytułu) za znak miasta, a wręcz przeciwnie – za totem dewelo-okupacji.

  3. Niejawny pisze:

    Przecież w Ratuszu jest zatrudnionych kilkudziesięciu radców prawnych, którzy zarabiają niemałe pieniądze. Nie potrafią oni ogarnąć tak prostej sprawy jak wykorzystanie logo Lublina? Wstyd.

  4. . pisze:

    Rondo przy Tarasach, czyli samo centrum (!), poległo dziurami. Co robi ratush? Zaśmieca Miasto Frustracji bilboardami chwaląc się kolejną skandaliczną nominacją europejską. Kulturę u nas (i to jaką!) mamy w bramach na Lubartowskiej w postaci bardzo grzecznych zwrotów w stosunku do siebie jak na przykład skromne „no elo, spierdalaj brejdak ja lecę po browca”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły