var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
– Proszę o wycofanie się z decyzji o likwidacji linii numer 21 – to najczęściej powtarzany postulatna wczorajszych konsultacjach poświęconych zmianom w komunikacji miejskiej. Dziś w Ratuszu ostatnie z serii spotkań z mieszkańcami.
Na serię otwartych spotkań zaprasza Urząd Miasta i Zarząd Transportu Miejskiego. To wczorajsze – w Szkole Podstawowej nr 1 przy ul. Kunickiego – zorganizowano dla mieszkańców dzielnic: Abramowice, Bronowice, Dziesiąta, Felin, Głusk, Kośminek, Za Cukrownią. O tym, jak ważny jest to temat dla ludzi, świadczy wysoka frekwencja. Sala gimnastyczna podstawówki na Dziesiątej wypełniła się ludźmi.
Choć planowana rewolucja w komunikacji zbiorowej związana jest z planowanym na początek roku uruchomieniem Dworca Metropolitalnego to mieszkańcy Dziesiątej do niego nie dojadą. Nadal będą musieli wysiadać na Kunickiego.
Odpowiedzialna za przygotowanie nowej oferty przewozowej firma TRAKO tłumaczy, że skierowanie autobusów z Dziesiątej na Dworzec Metropolitalny znacząco wydłużyłoby ich czas przejazdu. Przedstawiciele firmy przyznają jednak, że potrzebne jest przeniesienie przystanku na ul. Kunickiego. Tak, by był bliżej dworca PKP.
Linia 21 koniecznie potrzebna
„Optymalizacja oferty przewozowej” zakłada likwidację linii 21 i 11. To oznacza odebranie mieszkańcom ul. Nowy Świat dwóch z trzech linii jakie mają dziś.
– Daj Boże, żebyście nie zrobili tego co zamierzacie zrobić – skwitowała te pomysły jedna z mieszkanek.
Likwidację linii 21 szczególnie odczują seniorzy i osoby jeżdżące z Felina nad Zalew. Mieszkańcy zastanawiali się też w jaki sposób będzie zapewniona obsługa BOM-u, który właśnie został przeniesiony ze świetnie skomunikowanej ul. Wolskiej na Nowy Świat.
Oburzonych mieszkańców poparł radny miejski Piotr Popiel (PiS). Zauważył, że to kolejne spotkanie konsultacyjne, na którym słychać głosu sprzeciwu dla likwidacji popularnej linii .
Młodzież zaniepokojona, choć nieobecna
Choć Lublin jest w tym roku Europejską Stolicą Młodzieży, to przedstawicieli młodzieży na sali praktycznie nie było. W imieniu uczniów wypowiadali się ich rodzice i nauczyciele. Nauczycielka z VI LO zwróciła uwagę, że likwidacja 21 i zmiana przebiegu 160 oznacza gorszy dojazd do VI LO. Przekonywała, że wielu uczniów wybrało tę szkołę z powodu dobrej komunikacji. Dojeżdżają do niej z os. Widok, Bronowic, Poręby. Podobne argumenty podnoszono w przypadku szkół podstawowych zlokalizowanych na Dziesiątej czy Wrotkowie.
Mieszkańcy Rataja i Grenadierów odcięci
Na likwidację linii numer 7 narzekali z kolei mieszkańcy ul. Rataja i ul. Grenadierów. To jedyna regularna linia jeżdżąca w te rejony. Problem z dojazdami będą też mieć pracownicy okolicznych firm. Jeśli „7” zostanie zlikwidowana to będą musieli nadkładać drogi aż do al. Witosa i pokonywać jedną z najruchliwszych arterii w Lublinie.
Kiedy mają zostać wprowadzone zmiany? Teoretycznie od 1 stycznia. Zdaniem organizatorów będzie to jednak opóźnione i wprowadzane etapowo. Najpierw organizatorzy muszą przeanalizować uwagi zgłoszone przez mieszkańców.
Głównym założeniem nowej siatki połączeń jest skrócenie czasu podróży i „zwiększenie dostępności komunikacyjnej”.
Liczba linii kursujących w szczycie najczęściej – co 15 minut – ma wzrosnąć z 6 do 25.
Na Dworzec Metropolitalny miałoby zaś dojechać 12 linii, zamiast obecnych 7.
Planowane są nowe linie przyśpieszone. 301 i 302, łączące największe osiedla ze Śródmieściem. Nie będą omijać przystanków, a prowadzić ruch najkrótszymi trasami do centrum.
Komunikacja miejska miałaby jeździć po nowych ulicach: Królowej Bony, Zygmunta Augusta, Dunikowskiego, Wyścigowej, Zachodniej i części Głębokiej.
Konsultacje społeczne trwają od 23 września. Do 13 października swoje opinie na ten temat można przesyłać na adres [email protected]
Ostatnie z pięciu spotkań na ten temat dziś 12 października (czwartek) w godz. 17-19 w s. 2 w Ratuszu przy pl. Łokietka 1. Miasto zaprasza na nie mieszkańców dzielnic: Stare Miasto, Śródmieście, Wieniawa. Spotkanie ma być transmitowane na żywo na stronie lublin.eu.
document.getElementById( "ak_js_1" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() );
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Dodaj komentarz