Wesprzyj Kontakt

3 minuty czytania  •  12.10.2023

Coraz głośniejsze NIE dla likwidacji linii nr 21

Udostępnij

Proszę o wycofanie się z decyzji o likwidacji linii numer 21 – to najczęściej powtarzany postulat na wczorajszych konsultacjach poświęconych zmianom w komunikacji miejskiej. Dziś w Ratuszu ostatnie z serii spotkań z mieszkańcami.

Na serię otwartych spotkań zaprasza Urząd Miasta i Zarząd Transportu Miejskiego. To wczorajsze – w Szkole Podstawowej nr 1 przy ul. Kunickiego – zorganizowano dla mieszkańców dzielnic: Abramowice, Bronowice, Dziesiąta, Felin, Głusk, Kośminek, Za Cukrownią. O tym, jak ważny jest to temat dla ludzi, świadczy wysoka frekwencja. Sala gimnastyczna podstawówki na Dziesiątej wypełniła się ludźmi.

Choć planowana rewolucja w komunikacji zbiorowej związana jest z planowanym na początek roku uruchomieniem Dworca Metropolitalnego to mieszkańcy Dziesiątej do niego nie dojadą. Nadal będą musieli wysiadać na Kunickiego.

Odpowiedzialna za przygotowanie nowej oferty przewozowej firma TRAKO tłumaczy, że skierowanie autobusów z Dziesiątej na Dworzec Metropolitalny znacząco wydłużyłoby ich czas przejazdu. Przedstawiciele firmy przyznają jednak, że potrzebne jest przeniesienie przystanku na ul. Kunickiego. Tak, by był bliżej dworca PKP.

Linia 21 koniecznie potrzebna

„Optymalizacja oferty przewozowej” zakłada likwidację linii 21 i 11. To oznacza odebranie mieszkańcom ul. Nowy Świat dwóch z trzech linii jakie mają dziś.

Daj Boże, żebyście nie zrobili tego co zamierzacie zrobić – skwitowała te pomysły jedna z mieszkanek.

Likwidację linii 21 szczególnie odczują seniorzy i osoby jeżdżące z Felina nad Zalew. Mieszkańcy zastanawiali się też w jaki sposób będzie zapewniona obsługa BOM-u, który właśnie został przeniesiony ze świetnie skomunikowanej ul. Wolskiej na Nowy Świat.

Oburzonych mieszkańców poparł radny miejski Piotr Popiel (PiS). Zauważył, że to kolejne spotkanie konsultacyjne, na którym słychać głosu sprzeciwu dla likwidacji popularnej linii .

Młodzież zaniepokojona, choć nieobecna

Choć Lublin jest w tym roku Europejską Stolicą Młodzieży, to przedstawicieli młodzieży na sali praktycznie nie było. W imieniu uczniów wypowiadali się ich rodzice i nauczyciele. Nauczycielka z VI LO zwróciła uwagę, że likwidacja 21 i zmiana przebiegu 160 oznacza gorszy dojazd do VI LO. Przekonywała, że wielu uczniów wybrało tę szkołę z powodu dobrej komunikacji. Dojeżdżają do niej z os. Widok, Bronowic, Poręby. Podobne argumenty podnoszono w przypadku szkół podstawowych zlokalizowanych na Dziesiątej czy Wrotkowie.

Mieszkańcy Rataja i Grenadierów odcięci

Na likwidację linii numer 7 narzekali z kolei mieszkańcy ul. Rataja i ul. Grenadierów. To jedyna regularna linia jeżdżąca w te rejony. Problem z dojazdami będą też mieć pracownicy okolicznych firm. Jeśli „7” zostanie zlikwidowana to będą musieli nadkładać drogi aż do al. Witosa i pokonywać jedną z najruchliwszych arterii w Lublinie.

Kiedy mają zostać wprowadzone zmiany? Teoretycznie od 1 stycznia. Zdaniem organizatorów będzie to jednak opóźnione i wprowadzane etapowo. Najpierw organizatorzy muszą przeanalizować uwagi zgłoszone przez mieszkańców.

Głównym założeniem nowej siatki połączeń jest skrócenie czasu podróży i „zwiększenie dostępności komunikacyjnej”.

  • Liczba linii kursujących w szczycie najczęściej – co 15 minut – ma wzrosnąć z 6 do 25.
  • Na Dworzec Metropolitalny miałoby zaś dojechać 12 linii, zamiast obecnych 7.
  • Planowane są nowe linie przyśpieszone. 301 i 302, łączące największe osiedla ze Śródmieściem. Nie będą omijać przystanków, a prowadzić ruch najkrótszymi trasami do centrum.
  • Komunikacja miejska miałaby jeździć po nowych ulicach: Królowej Bony, Zygmunta Augusta, Dunikowskiego, Wyścigowej, Zachodniej i części Głębokiej.

Konsultacje społeczne trwają od 23 września. Do 13 października swoje opinie na ten temat można przesyłać na adres konsultacje@ztm.lublin.eu

Ostatnie z pięciu spotkań na ten temat dziś 12 października (czwartek) w godz. 17-19 w s. 2 w Ratuszu przy pl. Łokietka 1. Miasto zaprasza na nie mieszkańców dzielnic: Stare Miasto, Śródmieście, Wieniawa. Spotkanie ma być transmitowane na żywo na stronie lublin.eu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

3 minuty czytania

01.03.2024

Lubelski Rower Miejski wróci na ulice. Na początek 10 stacji i 100 pojazdów

Rowery do wypożyczenia wrócą na ulice 4 marca. Jeszcze niedawno…

4 minuty czytania

14.02.2024

Rusza rozbudowa ul. Wallenroda. Prace rozpoczną się od wycinki

Dziś ruszają prace przy rozbudowie ul. Wallenroda. Drogowcy zaczną od…

3 minuty czytania

02.02.2024

Najdrożej w Lublinie? 190 zł opłaty dodatkowej za parkowanie

Zgodnie z zapowiedziami Galeria Gala wprowadziła płatne parkowanie. Cztery pierwsze…

2 minuty czytania

31.01.2024

Od jutra z Dworca Lublin częściej pojedziemy do Warszawy. Wkracza znany przewoźnik

Zamiast ośmiu aż trzydzieści dwa kursy w kierunku Warszawy odbędą…

3 minuty czytania

30.01.2024

Miały być miliony euro na drogi wojewódzkie. Jest kompromitacja i odwołania

Żaden z czterech wniosków samorządu województwa lubelskiego na przebudowę dróg…

2 minuty czytania

24.01.2024

Lublin. Skargę na spóźniony autobus i dziurawą drogę złożysz w jednym miejscu

Na czwartkowej sesji radni mają zdecydować o połączeniu Zarządu Transportu…

5 minuty czytania

24.01.2024

„Skandal i wtopa”. Przetargi ogłoszone, firmy się zgłosiły, tylko milionów na drogi nie ma

Województwo lubelskie starało się o unijne fundusze na inwestycje drogowe.…

4 minuty czytania

21.01.2024

Dworzec Lublin: Po wielkim otwarciu jest szara codzienność. „A gdzie są autobusy?”

Tydzień temu było huczne otwarcie i dziesiątki zdjęć w mediach…