Wesprzyj Kontakt

3 minuty czytania  •  22.08.2023 14:58

Kibice namawiają do bojkotu piwa Perła. „Motorowcu!!! Nie kupuj!!!”

Udostępnij

Przekreślona butelka Perły Chmielowej i hasło: „Kupując to piwo wspierasz wszystkich tylko NIE Motor. Motorowcu!!! Nie kupuj!!!”. Grafikę nawołującą do bojkotu konsumenckiego kolportują kibice piłkarskiego Motoru Lublin. O co chodzi? O pieniądze.

Perła – Browary Lubelskie sponsoruje żużlowy Motor Lublin, MKS Lublin czy Górnik Łęczna. Od września 2022 roku nie wspiera już jednak piłkarzy z Lublina. I to właśnie nie podoba się kibicom.

Jakubas: Robią gigantyczny biznes, a myśmy dopłacali

Pierwszą falę niezadowolenia niezadowolenia wywołały słowa Zbigniewa Jakubasa, który na konferencji prasowej w marcu zdradził, że klub dopłacał do umowy sponsorskiej z browarem (pisaliśmy o tym).

Myśmy dokładali do tego sponsoringu – grzmiał Jakubas. – Firma ta robi gigantyczny biznes na dole [przyp. red. w budkach gastronomicznych na stadionie], a myśmy efektywnie dopłacali do tego, by byli sponsorem – oburzał się ówczesny społeczny prezes.

Umowa klubu z browarem we wrześniu ub.r. nie została przedłużona. Jej szczegóły ujawnił w marcu Zbigniew Jakubas: Loża za free, 10 biletów na sekcję VIP oraz 30 wejściówek dla „obserwatorów” sponsora – taki pakiet miał kosztować 88 tys. za sezon.

Tymczasem ta kwota nie wystarczyłaby nawet na wynajęcie loży. Z szybkich rachunków wynika, że 18 spotkań ubiegłego sezonu rozegranych „domowo” razy 6 tys. zł (cena za lożę w sezonie 2022/23, obecnie jest niższa) to 108 tys. zł. Do tego dochodzi wyłączność na obsługę strefy gastronomicznej.

Na tym nie koniec, bowiem za wniesienie przez kibica na mecz innego niż sprzedawane oficjalnie piwo, słono zapłacić miał klub. Ile? Nawet 5 tys. od puszki. Tak niekorzystną – zdaniem Jakubasa – umowę miała podpisać jego poprzedniczka na stanowisku prezesa Marta Daniewska. Próba renegocjacji warunków zakończyła się fiaskiem.

Do stołu Motor Lublin i Perła-Browary Lubelskie usiadły ponownie przed rozpoczęciem sezonu 2023/24. I tym razem negocjacje się nie udały.

W ich toku nie udało się wypracować satysfakcjonujących obie strony uzgodnień, nie doszło do podpisania umowy – wyjaśnia Maciej Ładwiński, dyrektor ds. marketingu Perła – Browary Lubelskie S.A.

Teraz „negocjują” kibice

Druga fala niezadowolenia właśnie nadciąga. W niedzielę, podczas derbowego spotkania z Górnikiem Łęczna kibice Motoru Lublin wywiesili ironiczny transparent: „Perła >sponsorem< lubelskiej piłki„.

Transparent widoczny podczas derbów Lubelszczyzny na Arenie Lublin (Perła „sponsorem” lubelskiej piłki), mecz Motor Lublin – Górnik Łęczna, 19.08.2023r., fot. KK

Jednocześnie w mediach społecznościowych (m.in. w komentarzach pod losowymi postami) pojawia się grafika nawołująca do bojkotu konsumenckiego. „Kupując to piwo wspierasz wszystkich tylko NIE Motor. Motorowcu!!! Nie kupuj!!!” – brzmi hasło. Towarzyszy mu przekreślona butelka Perły.

Jaka jest reakcja lubelskiego browaru? – Nie mamy wpływu na finalne decyzje zakupowe podejmowane przez poszczególnych konsumentów lub ich grupy – stwierdza Maciej Ładwiński z Perły. Danych na temat poziomu sprzedaży nie zdradza. – To informacja poufna.

Obecnie Perła – Browary Lubelskie jako sponsor strategiczny Areny Lublin ma wyłączność na świadczenie usług gastronomicznych i cateringowych na stadionie przy ul. Stadionowej. Jest jedynym dostawcą piwa oraz produktów spożywczych, zarówno dla zwykłych kibiców, jak i VIP-ów.

Negocjacje dotyczące sponsoringu to proces, w którym spotykają się wyobrażenia, oczekiwania i możliwości dwóch zainteresowanych stron. Nie zawsze udaje się je pogodzić, a finalny efekt tych rozmów jest wypadkową stanowisk obu uczestniczących w nich podmiotów – dodaje Ładwiński.

A może własna marka piwa?

Tymczasem w Lublinie zaczęła się „moda na Motor”. – Na przykładzie meczu z Górnikiem możemy powiedzieć, że około 1/3 kibiców to osoby, które nie były obecne na trybunach w tym, ani w poprzednim sezonie – podaje Bartłomiej Adamiak, rzecznik prasowy klubu. Jak wylicza, łączna liczba „nowych” dopingujących lubelskiej drużynie to ponad 11 tysięcy kibiców.

Na wspomnianej konferencji Zbigniew Jakubas przyznał, że chciałby sprzedawać własny trunek, produkowany pod klubową marką. Wówczas klub zarabiałby na każdej sprzedanej butelce. Nie mówimy o małych kwotach, bowiem jak wówczas wyliczył prezes klubu, to między 30 a 40 proc. ceny piwa, czyli około 300-400 tys. zł.

3 odpowiedzi na “Kibice namawiają do bojkotu piwa Perła. „Motorowcu!!! Nie kupuj!!!””

  1. kronikidewelorozwoju pisze:

    Może niech Zbaffca Motorynki zamówi partię sikacza typu harnaś, ochrzci ją obficie wodą, rozleje do puszek oznaczonych heraldyką Spalarni Szarowola i taki wyrób niech sprzedaje „koneserom”-szalikowcom ze 100% przebitką, haha. Skoro udaje się naciąganie „plebsu” dziadogrodzkiego tak na kluskach, jak i na apartamĘtach (a wkrótce ne śmieciach/cieple), to dlaczego nie spróbować ich złupić na trunkach?

  2. Motorarz pisze:

    Jeszcze tego brakowało, żeby klub SPORTOWY, który teoretycznie powinien promować aktywność fizyczną, miał swoją własną markę piwa.
    Rozpijanie Polaków kontynuuje, przykre.

  3. Rafal pisze:

    przeciez to sie dzieje od dawan anawet w chelmie mieli swoje piwo xd

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

5 minut czytania

21.03.2025

Autobus Motoru Lublin non grata w Świdniku. Burmistrz: Setki zdjęć dostałem

Jeden z autobusów MPK Lublin został reklamowo oklejony przez Motor…

5 minut czytania

18.03.2025

„Niech pan Nitras się nie wtrąca” Marszałek odpowiada ministrowi sportu

Na scenie zarząd województwa. Na widowni szefowie klubów sportowych. Na…

5 minut czytania

13.03.2025

Gorąco wokół pieniędzy dla PKOl. Minister sportu: „Marszałek zrobił mieszkańcom krzywdę”

– Chciałbym zadać pytanie marszałkowi Stawiarskiemu – czy jest pewien,…

3 minuty czytania

13.03.2025

Minister sportu o stadionie żużlowym w Lublinie. „Dla mnie najważniejszy jest sport powszechny”

– Kiedy ten projekt będzie zaawansowany i z udziałem środków…

9 minut czytania

27.02.2025

„Bezkosztowa delegacja” marszałka i bardzo kosztowna promocja województwa w PKOl

Największe dotacje na sport trafiają tam, gdzie aktualnie szefuje Radosław…

4 minuty czytania

26.02.2025

Nowy stadion żużlowy odpływa w siną dal. Miasto chce zerwać umowę z projektantem

Ratusz daje 30 dni na złożenie przez firmy projektowe kompletu…

4 minuty czytania

19.02.2025

42 tys. zł co miesiąc. Motor Lublin sponsorem tytularnym Areny Lublin

Zapomnijcie o Arenie Lublin. Stadion właśnie zyskał sponsora i przez…

5 minut czytania

23.01.2025

Wiceminister sportu puszcza oko w sprawie stadionu żużlowego. Wcześniej jego szef mówił, że pieniędzy nie da

List wiceministra sportu w sprawie ewentualnego dofinansowania budowy nad Bystrzycą…