var cnArgs = {"ajaxUrl":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","nonce":"67136511cb","hideEffect":"fade","position":"bottom","onScroll":false,"onScrollOffset":100,"onClick":false,"cookieName":"cookie_notice_accepted","cookieTime":2592000,"cookieTimeRejected":2592000,"globalCookie":false,"redirection":false,"cache":true,"revokeCookies":false,"revokeCookiesOpt":"automatic"};
var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Ulica Pogodna na Bronowicach to przykład jak zrobić źle nawierzchnię asfaltową, korzystając ze starej, niestabilnej podbudowy. To kolejny przykład nawierzchni wymagającej pilnej interwencji, która startuje w naszym wewnętrznym autorskim redakcyjnym plebiscycie.
W plebiscycie redakcyjnym na najwspanialszą dziurę na ulicach Lublina dziś przedstawię Państwu Czytelnikom ulicę Pogodną. Dzielnica Bronowice należy do starszych w naszym mieście, a że była kiedyś na obrzeżach Koziego Grodu, to doczekała się utwardzonych nawierzchni dopiero w drugiej połowie poprzedniego stulecia. Nie było tu ułożonej kostki brukowej ani tez samego bruku. Spod dziurawego asfaltu wyziera ułożona w jodełkę kostka klinkierowa. Jej stosowanie było przewidziane na nieduże obciążenia, czyli ewentualnie samochody osobowe i na takie obciążenia wykonana pod nią jest podbudowa z odpowiedniego kruszywa i proporcjonalnej grubości. Na takim podłożu została położona warstwa asfaltu, wyraźnie zbyt cienka, która właśnie dogorywa w starciu z warunkami pogodowymi oraz ruchem cięższych pojazdów. Może nie są to spektakularne wyrwy, na których można stracić oponę, felgę albo i kawałek zawieszenia, niemniej jest to doskonały przykład jak nie należy przykrywać asfaltem klinkieru oraz dlaczego ruch ciężarówek na mniejszych ulicach musi być ograniczony.
Polecam naocznie przekonać się o misternym kształcie spękań i wynikających z tychże, fantazyjnych kształtach i nierównościach brzegów powstałych dziur. Jeżeli naprawy nie nastąpią w tym lub przyszłym roku, to obecne niewielkie wyrwy w nawierzchni przekształcą się w całkiem spore dołki.
Przebudowy ulicy Pogodnej nie znajdziemy wśród obietnic wyborczych prezydenta Lublina.
Przypomnę, że ulice – kandydatki w Mistrzostwach Lublina można zgłaszać poprzez wysyłanie nam drogą e-mailową: [email protected], bądź poprzez FB/Messenger. Szukamy zdjęć ulic najlepiej nadających się do zorganizowania zawodów pod tytułem „Sprawdź zawieszenie swego pojazdu”.
const fundraisingPage = '';
var eztoc_smooth_local = {"scroll_offset":"30","add_request_uri":""};
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj komentarz