var cnArgs = {"ajaxUrl":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","nonce":"f7d2d88d79","hideEffect":"fade","position":"bottom","onScroll":false,"onScrollOffset":100,"onClick":false,"cookieName":"cookie_notice_accepted","cookieTime":2592000,"cookieTimeRejected":2592000,"globalCookie":false,"redirection":false,"cache":true,"revokeCookies":false,"revokeCookiesOpt":"automatic"};
var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Prezydent Krzysztof Żuk powiększył o jedną osobę skład Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Obecnie liczy ona już 27 osób. Wśród nich jest aż 9 obecnych lub byłych radnych.
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych to organ doradczy Prezydenta miasta. Jej celem jest m. in. opiniowanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, kontrola punktów sprzedaży alkoholu, podjęcie decyzji o wysłaniu na przymusowe leczenie odwykowe.
W październiku do składu komisji prezydent powołał Agnieszką Hołdę, strażniczkę miejską.
Dlaczego prezydent znowu zwiększył liczebność komisji? – Potrzeba zwiększenia składu osobowego Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (dalej: Komisja) wynika ze zwiększającej się skali problemów uzależnień, zwłaszcza w czasie istniejącej pandemii – wyjaśnia Andrzej Wojewódzki, sekretarz miasta.
Prezydent ma dużą samodzielność w ustalaniu liczebności komisji. – Powoływanie członków Komisji stanowi wyłączną prerogatywę Prezydenta Miasta. W skład Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Zarządzeniem nr 35/10/2021 Prezydenta Miasta Lublin z dnia 15 października 2021 r. powołana została do Komisji osoba, która posiada wiedzę specjalistyczną i doświadczenie zawodowe w pracy z osobami uzależnionymi od alkoholu – przypomina sekretarz. Czyli w jej składzie może się znaleźć każdy, kto ukończy jakiekolwiek szkolenie w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych liczy 27 osób
Po ostatnich zmianach, w skład Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Lublinie wchodzą:
1) Piotr Dreher – Przewodniczący (b. radny Rady Miasta); 2) Jadwiga Mach – Wiceprzewodnicząca (radna Rady Miasta); 3) Halina Balak; 4) Jacek Bednarczyk (b. radny Rady Miasta) ; 5) Brygida Boruch; 6) Elżbieta Dados (radna Rady Miasta) ; 7) Sylwia Dreher; 8) Maria Dura; 9) Ewa Gawryszuk-Błach; 10) Agnieszka Hołda; 11) Marek Jakubowski (b. radny Rady Miasta); 12) Zbigniew Jurkowski (radny Rady Miasta); 13) Józef Tomasz Kaźmierczak; 14) Tomasz Kulig; 15) Teodozja Lenartowicz; 16) Tomasz Leszcz; 17) Krzysztof Leszczyński; 18) Monika Orzechowska (radna Rady Miasta) ; 19) Marcin Pogorzałek (b. radny Rady Miasta) ; 20) Jacek Sławiński: 21) Małgorzata Suchanowska (radna Rady Miasta) ; 22) Arkadiusz Szczepański; 23) Bogusława Urbaniuk; 24) Katarzyna Więcek; 25) Małgorzata Widomska; 26) Marcin Wójtowicz, 27) Grażyna Bielecka.
Jedyny wpływ na komisję, jaki ma Rada Miasta, to coroczne głosowanie w sprawie wysokości wynagrodzeń, wypłacanych jej członkom. W ub. roku radni ustalili, że członkowie komisji będą dostawać wypłatę za każde posiedzenie, w którym uczestniczą (tak tez było w poprzednich latach). Jest to kwota 280 zł (im więcej posiedzeń w miesiącu, tym wyższe wynagrodzenie). Zgodnie z budżetem miasta, koszty związane z funkcjonowaniem komisji w tym roku mają wynieść 776 tys. zł.
W innych miastach jest mniej i taniej
W 2019 roku prezydent miasta Kielce zmniejszył liczebność tamtejszej komisji z 15 do 10 osób (w ub. roku na wynagrodzenia jej członków przeznaczono 134 tys. zł). W Białymstoku komisja liczy 18 członków. W Rzeszowie komisja radzi sobie w 12-osobowym składzie.
const fundraisingPage = '';
var eztoc_smooth_local = {"scroll_offset":"30","add_request_uri":""};
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj komentarz