Wesprzyj Kontakt

3 minuty czytania  •  21.11.2020

Województwo lubelskie promuje się… na meczach Stali Kraśnik

Udostępnij

W ramach promocji gospodarczej województwa lubelskiego, urząd marszałkowski zawarł umowę m. in. z klubem sportowym FKS Stal Kraśnik. Czy ten wydatek przyczyni się do promocji gospodarczej województwa, np. przyciągnięcie nowych inwestorów?

fot.: mat. prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego

W ramach usług promocyjnych na rzecz województwa, klub piłkarski Stal Kraśnik otrzymał 150 tys. zł. W uzasadnieniu urzędnicy napisali, że „to jeden z najlepiej rozwijających się zespołów piłki nożnej w południowo-wschodniej części naszego kraju”.

Dalej pojawia się informacja, że w poprzednim sezonie zajął 7. miejsce w III lidze (wyżej były Motor Lublin i Wisła Puławy a tyle samo punktów co Stal miała Avia Świdnik).

Promocja nie przełożyła się na wyniki sportowe klubu. Na koniec rundy jesiennej Stal zajmuje dalekie, osiemnaste miejsce w III lidze z dorobkiem 16 punktów.

Rzecznik Marszałka: sport przyciąga inwestorów

W związku z naszymi ustaleniami, postanowiliśmy zadać kilka pytań rzecznikowi prasowemu urzędu wojewódzkiego.

Redakcja: Z czego wynika, że promocja gospodarcza województwa opiera się głównie na sporcie?

Remigiusz Małecki (rzecznik prasowy Marszałka): Idea promocji województwa lubelskiego poprzez wydarzenia sportowe opiera się przede wszystkim na nowoczesnym marketingu, wykorzystującym sport jako efektywny nośnik reklamy oraz narzędzie tworzenia pozytywnego wizerunku. Wydarzenia sportowe skierowane są do bardzo szerokiego grona odbiorców, z rożnych środowisk, dlatego to doskonała okazja do promocji województwa. Warto zwrócić uwagę, że sport oprócz kibiców przyciąga także inwestorów oraz reklamodawców, co otwiera zupełnie nową perspektywę, w której synergia wszystkich czynników może prowadzić do wykreowania popularnej marki naszego województwa, która będzie mogła konkurować z najlepszymi na świecie. Połączenie marketingu sportowego i terytorialnego niesie ze sobą ogromny potencjał. Odpowiednio przygotowane narzędzia promocji są kluczem do budowania wizerunku naszego regionu kojarzonego z nowoczesnością, dynamiką, rzetelnością i sukcesem.

Promocja gospodarcza poprzez sport pozwala również Województwu docierać do własnych mieszkańców, identyfikować ich ze sobą i zapobiegać migracji. Wydarzenia sportowe są łatwym i jednocześnie skutecznym narzędziem komunikacji z otoczeniem i podkreślają przynależność mieszkańców do społeczności lokalnej.

Atrakcyjność i popularność sportu jako nośnika pozytywnych emocji, integrującego wielkie masy społeczne, posiadającego jednocześnie ogromny potencjał ekonomiczny, jest w coraz większym stopniu wykorzystywana do kreacji własnego wizerunku przez różne miasta i regiony w Polsce i na świecie. Promocja województwa lubelskiego poprzez sport wpływa, więc na zwiększenie atrakcyjności regionu dla mieszkańców, turystów oraz potencjalnych inwestorów.

Redakcja: Czy Marszałek nie obawia się efektów kontroli z rozliczenia tych wydatków?

RM: Wszystkie działania prowadzone są zgodnie z założeniami i celami projektu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II”. Wydatki są na bieżąco kontrolowane przez audyty wewnętrzne i instytucję zarządzającą.

Redakcja: W uzasadnieniu wyboru promocji przez FKS Stal Kraśnik napisano, że nie istnieją rozsądne rozwiązania alternatywne i jest brak konkurencji. Czy Marszałek nie zna innych klubów sportowych grających na poziomie III ligi, np. Wisła Puławy?

RM: Strategicznym celem promocji województwa lubelskiego jest budowanie pozytywnego, nowoczesnego wizerunku regionu. Klub FKS Stal Kraśnik to jeden z najlepiej rozwijających się zespołów piłki nożnej w południowo-wschodniej części naszego kraju. Promocja Lubelskiego podczas rozgrywek drużyny FKS Stal Kraśnik z pewnością przełoży się na wzrost atrakcyjności dyscypliny wśród mieszkańców z całego regionu i kraju (w III lidze grają zespoły z województwa podkarpackiego, małopolskiego, lubelskiego i świętokrzyskiego). Jesteśmy przekonani, że świadczenia promocyjne Wykonawcy skutecznie utrwalą pozytywny wizerunek województwa lubelskiego jako Partnera wspierającego rozwój sportu w regionie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

3 minuty czytania

02.05.2024

Żużel, piłka nożna i ręczna porzucone. Kłopoty chemicznego giganta

Grupa Azoty Puławy po kolei rezygnuje ze sponsorowania sportu. Pieniędzy…

4 minuty czytania

01.05.2024

Szybka kolej do CPK w Lubelskiem idzie na półkę? „Nadal siedzimy na walizkach”

Lubelska szprycha kolejowa mająca prowadzić do Centralnego Portu Komunikacyjnego nie…

6 minuty czytania

30.04.2024

Eurowybory 2024. Wcisło, Ćwik, Fisz, Piotrowski – liderzy list z województwa lubelskiego

Tylko PiS jeszcze nie ogłosił, kto będzie liderem lubelskiej listy…

5 minuty czytania

26.04.2024

Jakub Jakubowski, nowy burmistrz Radzynia Podlaskiego: Ludzie chcą, by traktować ich poważnie

Wiatr zmian, błędy wieloletniego burmistrza czy może pomysł na miasto?…

4 minuty czytania

23.04.2024

Flaszka wódki za głos czy za gracowanie truskawek? Sołtyska kupowała poparcie w wyborach?

0,7 litra wódki miała oferować sołtyska ze wsi Dąbrowa (gm.…

< 1 minuty czytania

22.04.2024

Sensacja w Biłgoraju. Lewicowy burmistrz przegrał z „Jezusem”

Wyniki wyborów samorządowych. Wojciech Gleń został wybrany na nowego burmistrza…

2 minuty czytania

22.04.2024

Na nic Czarnek za plecami i Żuk u boku. Kazimierz Firlej nadal będzie rządził w gminie Garbów

Kazimierz Firlej pozostaje na stanowisku wójta gminy Garbów w powiecie…

< 1 minuty czytania

22.04.2024

Puławy: Oficjalne wyniki PKW. Paweł Maj zdeklasował rywala

Olbrzymia przewaga urzędującego prezydenta nad rywalem z PiS Mariuszem Wicikiem…