var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
W ramach promocji gospodarczej województwa lubelskiego, urząd marszałkowski zawarł umowę m. in. z klubem sportowym FKS Stal Kraśnik. Czy ten wydatek przyczyni się do promocji gospodarczej województwa, np. przyciągnięcie nowych inwestorów?
fot.: mat. prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego
W ramach usług promocyjnych na rzecz województwa, klub piłkarski Stal Kraśnik otrzymał 150 tys. zł. W uzasadnieniu urzędnicy napisali, że „to jeden z najlepiej rozwijających się zespołów piłki nożnej w południowo-wschodniej części naszego kraju”.
Dalej pojawia się informacja, że w poprzednim sezonie zajął 7. miejsce w III lidze (wyżej były Motor Lublin i Wisła Puławy a tyle samo punktów co Stal miała Avia Świdnik).
Promocja nie przełożyła się na wyniki sportowe klubu. Na koniec rundy jesiennej Stal zajmuje dalekie, osiemnaste miejsce w III lidze z dorobkiem 16 punktów.
Rzecznik Marszałka: sport przyciąga inwestorów
W związku z naszymi ustaleniami, postanowiliśmy zadać kilka pytań rzecznikowi prasowemu urzędu wojewódzkiego.
Redakcja: Z czego wynika, że promocja gospodarcza województwa opiera się głównie na sporcie?
Remigiusz Małecki (rzecznik prasowy Marszałka): Idea promocji województwa lubelskiego poprzez wydarzenia sportowe opiera się przede wszystkim na nowoczesnym marketingu, wykorzystującym sport jako efektywny nośnik reklamy oraz narzędzie tworzenia pozytywnego wizerunku. Wydarzenia sportowe skierowane są do bardzo szerokiego grona odbiorców, z rożnych środowisk, dlatego to doskonała okazja do promocji województwa. Warto zwrócić uwagę, że sport oprócz kibiców przyciąga także inwestorów oraz reklamodawców, co otwiera zupełnie nową perspektywę, w której synergia wszystkich czynników może prowadzić do wykreowania popularnej marki naszego województwa, która będzie mogła konkurować z najlepszymi na świecie. Połączenie marketingu sportowego i terytorialnego niesie ze sobą ogromny potencjał. Odpowiednio przygotowane narzędzia promocji są kluczem do budowania wizerunku naszego regionu kojarzonego z nowoczesnością, dynamiką, rzetelnością i sukcesem.
Promocja gospodarcza poprzez sport pozwala również Województwu docierać do własnych mieszkańców, identyfikować ich ze sobą i zapobiegać migracji. Wydarzenia sportowe są łatwym i jednocześnie skutecznym narzędziem komunikacji z otoczeniem i podkreślają przynależność mieszkańców do społeczności lokalnej.
Atrakcyjność i popularność sportu jako nośnika pozytywnych emocji, integrującego wielkie masy społeczne, posiadającego jednocześnie ogromny potencjał ekonomiczny, jest w coraz większym stopniu wykorzystywana do kreacji własnego wizerunku przez różne miasta i regiony w Polsce i na świecie. Promocja województwa lubelskiego poprzez sport wpływa, więc na zwiększenie atrakcyjności regionu dla mieszkańców, turystów oraz potencjalnych inwestorów.
Redakcja: Czy Marszałek nie obawia się efektów kontroli z rozliczenia tych wydatków?
RM: Wszystkie działania prowadzone są zgodnie z założeniami i celami projektu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II”. Wydatki są na bieżąco kontrolowane przez audyty wewnętrzne i instytucję zarządzającą.
Redakcja: W uzasadnieniu wyboru promocji przez FKS Stal Kraśnik napisano, że nie istnieją rozsądne rozwiązania alternatywne i jest brak konkurencji. Czy Marszałek nie zna innych klubów sportowych grających na poziomie III ligi, np. Wisła Puławy?
RM: Strategicznym celem promocji województwa lubelskiego jest budowanie pozytywnego, nowoczesnego wizerunku regionu. Klub FKS Stal Kraśnik to jeden z najlepiej rozwijających się zespołów piłki nożnej w południowo-wschodniej części naszego kraju. Promocja Lubelskiego podczas rozgrywek drużyny FKS Stal Kraśnik z pewnością przełoży się na wzrost atrakcyjności dyscypliny wśród mieszkańców z całego regionu i kraju (w III lidze grają zespoły z województwa podkarpackiego, małopolskiego, lubelskiego i świętokrzyskiego). Jesteśmy przekonani, że świadczenia promocyjne Wykonawcy skutecznie utrwalą pozytywny wizerunek województwa lubelskiego jako Partnera wspierającego rozwój sportu w regionie.
document.getElementById( "ak_js_1" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() );
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Dodaj komentarz