Wesprzyj Kontakt

3 minuty czytania  •  21.11.2020

Województwo lubelskie promuje się… na meczach Stali Kraśnik

Udostępnij

W ramach promocji gospodarczej województwa lubelskiego, urząd marszałkowski zawarł umowę m. in. z klubem sportowym FKS Stal Kraśnik. Czy ten wydatek przyczyni się do promocji gospodarczej województwa, np. przyciągnięcie nowych inwestorów?

fot.: mat. prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego

W ramach usług promocyjnych na rzecz województwa, klub piłkarski Stal Kraśnik otrzymał 150 tys. zł. W uzasadnieniu urzędnicy napisali, że „to jeden z najlepiej rozwijających się zespołów piłki nożnej w południowo-wschodniej części naszego kraju”.

Dalej pojawia się informacja, że w poprzednim sezonie zajął 7. miejsce w III lidze (wyżej były Motor Lublin i Wisła Puławy a tyle samo punktów co Stal miała Avia Świdnik).

Promocja nie przełożyła się na wyniki sportowe klubu. Na koniec rundy jesiennej Stal zajmuje dalekie, osiemnaste miejsce w III lidze z dorobkiem 16 punktów.

Rzecznik Marszałka: sport przyciąga inwestorów

W związku z naszymi ustaleniami, postanowiliśmy zadać kilka pytań rzecznikowi prasowemu urzędu wojewódzkiego.

Redakcja: Z czego wynika, że promocja gospodarcza województwa opiera się głównie na sporcie?

Remigiusz Małecki (rzecznik prasowy Marszałka): Idea promocji województwa lubelskiego poprzez wydarzenia sportowe opiera się przede wszystkim na nowoczesnym marketingu, wykorzystującym sport jako efektywny nośnik reklamy oraz narzędzie tworzenia pozytywnego wizerunku. Wydarzenia sportowe skierowane są do bardzo szerokiego grona odbiorców, z rożnych środowisk, dlatego to doskonała okazja do promocji województwa. Warto zwrócić uwagę, że sport oprócz kibiców przyciąga także inwestorów oraz reklamodawców, co otwiera zupełnie nową perspektywę, w której synergia wszystkich czynników może prowadzić do wykreowania popularnej marki naszego województwa, która będzie mogła konkurować z najlepszymi na świecie. Połączenie marketingu sportowego i terytorialnego niesie ze sobą ogromny potencjał. Odpowiednio przygotowane narzędzia promocji są kluczem do budowania wizerunku naszego regionu kojarzonego z nowoczesnością, dynamiką, rzetelnością i sukcesem.

Promocja gospodarcza poprzez sport pozwala również Województwu docierać do własnych mieszkańców, identyfikować ich ze sobą i zapobiegać migracji. Wydarzenia sportowe są łatwym i jednocześnie skutecznym narzędziem komunikacji z otoczeniem i podkreślają przynależność mieszkańców do społeczności lokalnej.

Atrakcyjność i popularność sportu jako nośnika pozytywnych emocji, integrującego wielkie masy społeczne, posiadającego jednocześnie ogromny potencjał ekonomiczny, jest w coraz większym stopniu wykorzystywana do kreacji własnego wizerunku przez różne miasta i regiony w Polsce i na świecie. Promocja województwa lubelskiego poprzez sport wpływa, więc na zwiększenie atrakcyjności regionu dla mieszkańców, turystów oraz potencjalnych inwestorów.

Redakcja: Czy Marszałek nie obawia się efektów kontroli z rozliczenia tych wydatków?

RM: Wszystkie działania prowadzone są zgodnie z założeniami i celami projektu „Marketing Gospodarczy Województwa Lubelskiego II”. Wydatki są na bieżąco kontrolowane przez audyty wewnętrzne i instytucję zarządzającą.

Redakcja: W uzasadnieniu wyboru promocji przez FKS Stal Kraśnik napisano, że nie istnieją rozsądne rozwiązania alternatywne i jest brak konkurencji. Czy Marszałek nie zna innych klubów sportowych grających na poziomie III ligi, np. Wisła Puławy?

RM: Strategicznym celem promocji województwa lubelskiego jest budowanie pozytywnego, nowoczesnego wizerunku regionu. Klub FKS Stal Kraśnik to jeden z najlepiej rozwijających się zespołów piłki nożnej w południowo-wschodniej części naszego kraju. Promocja Lubelskiego podczas rozgrywek drużyny FKS Stal Kraśnik z pewnością przełoży się na wzrost atrakcyjności dyscypliny wśród mieszkańców z całego regionu i kraju (w III lidze grają zespoły z województwa podkarpackiego, małopolskiego, lubelskiego i świętokrzyskiego). Jesteśmy przekonani, że świadczenia promocyjne Wykonawcy skutecznie utrwalą pozytywny wizerunek województwa lubelskiego jako Partnera wspierającego rozwój sportu w regionie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

9 minuty czytania

04.12.2023

Minister już raz na produkcję wina w muzeum się nie zgodził. Ile marszałek już wydał na winnice?

Nowe muzeum tworzone przez marszałka – Zamek w Janowcu –…

5 minuty czytania

01.12.2023

Z Kazimierza Dolnego do Janowca rowerem. Będzie kładka nad Wisłą

Plany w zakresie budowy Wiślanej Trasy Rowerowej, poprawa warunków ruchu…

4 minuty czytania

21.11.2023

Azoty odmawiają Obajtkowi. ZA „Puławy” nie dla Orlenu, a związkowcy już piszą do Kaczyńskiego

Grupa Azoty nie chce sprzedać Zakładów Azotowych „Puławy” Orlenowi. Daniel…

6 minuty czytania

17.11.2023

Grzywna dla dyrektora Lasów Państwowych w Lublinie. Bo nie chce zdradzić ile wydał

„Bezczynność z rażącym naruszeniem prawa” i 7 tys. zł grzywny…

4 minuty czytania

09.11.2023

Black Hawki raczej nie pobazują w Świdniku. Wynik wyborów pokrzyżował plany PiS

Niemal 100 hektarów ziemi miał sprzedać Port Lotniczy Lublin pod…

4 minuty czytania

31.10.2023

Marszałek zaprasza na film, a sejmik zgadza się na odłączenie Janowca od muzeum w Kazimierzu Dolnym

Powstające przy zamku winnice (obecnie to ok. 2 ha )…

10 minuty czytania

30.10.2023

Najpierw nowa dyrektor, teraz nowe muzeum. Marszałek ma plan na zamek i jego winnice

– Dobry duch muzeum – miał ją przedstawić marszałek Jarosław…

6 minuty czytania

27.10.2023

Marszałkowi marzy się nowe muzeum. Takie, co ma własne winnice

Kolejny rewolucyjny pomysł marszałka Stawiarskiego (PiS) na podlegającą mu instytucję…