var cnArgs = {"ajaxUrl":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-admin\/admin-ajax.php","nonce":"05bf392f5b","hideEffect":"fade","position":"bottom","onScroll":false,"onScrollOffset":100,"onClick":false,"cookieName":"cookie_notice_accepted","cookieTime":2592000,"cookieTimeRejected":2592000,"globalCookie":false,"redirection":false,"cache":true,"revokeCookies":false,"revokeCookiesOpt":"automatic"};
var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Prezydent miasta Puławy podpisał umowę ze spółką Azoty SA. W związku z tym hala widowiskowo-sportowa w mieście uzyska nazwę Grupa Azoty Arena. Ile spółka zapłaci za sponsoring miejskiej hali? Urząd nie ujawnia takich informacji, ale najprawdopodobniej będzie musiał.
9 października odbyło się uroczyste otwarcie hali, pod nowym patronatem. Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali m. in. prezydent miasta Puławy Paweł Maj a także parlamentarzyści i samorządowcy z województwa lubelskiego.
Ile pieniędzy miasto otrzyma dzięki tej umowie? Tego próbowali się dowiedzieć lokalni dziennikarze, ale urząd miał zasłaniać się klauzulą poufności.
Fundacja Wolności pyta o umowę
Sprawę umowy postanowiła rozstrzygnąć Fundacja Wolności. Złożyła wniosek o udostępnienie informacji publicznej w tej sprawie.
– Wnoszę o udostępnienie (w formie elektronicznej, poprzez odesłanie mailem) informacji publicznych w zakresie treści umowy tytularnej na prawa do nazwy puławskiej hali widowiskowo-sportowej. Jeśli z jakichś powodów treść umowy nie może być udostępniona, wnoszę o udostępnienie informacji zawartych w treści umowy, dotyczących: kwoty umowy i zobowiązań obydwu stron umowy oraz tego kto podpisał umowę – napisał w treści pytania do prezydenta Puław Krzysztof Jakubowski, prezes Fundacji Wolności.
Urząd miasta ma do dwóch tygodni na rozpatrzenie wniosku. Ma dwa wyjścia – albo udostępnić treść umowy, albo odmówić. Jednak wówczas fundacja będzie mogła zaskarżyć jego decyzję do sądu administracyjnego.
Umowa sponsorska stadionu w Szczecinie została ujawniona
W 2018 roku członkowie Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska (stowarzyszenia walczącego o jawność) wystąpili do prezydenta Szczecina o udostepnienie treści umowy sponsorskiej tamtejszego stadionu z firmą Netto. Prezydent odmówił, więc sprawa trafiła do sądu.
Orzeczenie sądu nie pozostawia wątpliwości co do jawności takiej umowy: „W realiach badanej sprawy, wbrew wywodom organów i samej Spółki nie zachodzi niebezpieczeństwo ujawnienia konkurencji informacji, które pozwalałyby na oszacowanie budżetów reklamowych. Tego rodzaju teza wydaje się być ryzykowna zważywszy na to, że – jak wskazuje sama Spółka, jest jednym z wiodących na terenie województwa zachodniopomorskiego podmiotów w zakresie handlu dyskontowego. Jej działalność marketingowa prowadzona jest w wielu obszarach, a zatem ujawnienie informacji o wysokości środków przeznaczonych na jeden z nich nie daje możliwości oszacowania na tej podstawie wydatków na pozostałe działania Spółki w tym obszarze. Byłoby to, zdaniem sądu możliwe, gdyby umowa zawierała takie uregulowania, z których wynikałoby jakim budżetem marketingowym dysponuje Spółka, albo dane, które pozwoliłyby na odtworzenie posiadanych przez nią środków przeznaczonych na promocję i reklamę, a takich zapisów w § 9 umowy nie ma. Twierdzenia organu w tym zakresie należy zatem uznać za hipotetyczne i nieznajdujące oparcia w obiektywnej ocenie treści § 9 umowy.„
fot. www.pulawy.eu
const fundraisingPage = '';
var eztoc_smooth_local = {"scroll_offset":"30","add_request_uri":""};
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Dodaj komentarz