Udostępnij
Dziś w południe prezydent Lublina Krzysztof Żuk otworzył dla ruchu ulicę Muzyczną. W uroczystości wzięli także udział radni miejscy, jednak wyłącznie z Platformy Obywatelskiej. Trasa łączy ulicę Głęboką z ulicą Stadionową. Nowa trasa ułatwi dojazd do miejskiego stadionu, szczególnie w trakcie najbliższych rozgrywek Euro U21 oraz dworca PKP. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla okolic dworca zakłada, że w przyszłości trasa ta będzie biegła aż do ulicy Wojennej.
Otwarciu mostu towarzyszyły liczne atrakcje. Sam most przyozdobiono flagami Lublin 700. Jako pierwszy przejechał trolejbus, następnie grupa rowerzystów. Na koniec pod mostem przepłynęli kajakarze z flagami z okazji 700 lecia miasta. Odsłonięto także nazwę mostu. Zgodnie z decyzją radnych most będzie nosił nazwę mostu 700 lecia Lublina. Kilkanaście minut po oficjalnym otwarciu mostem przejechały pierwsze samochody. Nowa ulica jest dla wielu kierowców znacznym skrótem.
Rowerzystom lepiej, ale nie do końca
Rowerzyści, mogą się cieszyć z otwarcia dróg dla rowerów, ponieważ stanowią one znaczny skrót oraz długo wyczekiwany bezpieczny dojazd do Centrum. Z wielką radością rowerzyści wrócili na trasę rowerową wzdłuż Bystrzycy, która obecnie przebiega pod mostem. Choć trasa miała być zamknięta na kilka miesięcy, zamknięto ją na ponad rok. Nie obyło się bez wpadek. Od strony ulicy Głębokiej rowerzyści nie mają jak zjechać na jezdnię. Projektant nie przewidział, ani śluzy rowerowej, ani zjazdu na jezdnię. By skorzystać z przejazdu rowerowego rowerzyści muszą zsiąść z roweru i przeprowadzić go kilkanaście metrów. Potwierdza to podinsp. Radosław Żukiewicz z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Lublinie – Zgodnie z obowiązującym oznakowaniem kierujący rowerem powinien zejść z roweru a następnie przeprowadzić go do przejazdu dla rowerów.
Komunikacja miejska nieprędko
Ulgi szybko nie odczują pasażerowie komunikacji miejskiej. Trolejbus, który pojawił się na otwarcie mostu, na stałe wróci tu dopiero jesienią. Dodatkowo dla mieszkańców Dziesiątej przejazd linią 152 po nowej ulicy Muzycznej wydłuży czas przejazdu. W obu kierunkach trolejbusy zrobią dodatkową pętlę, by zajechać pod dworzec PKP. Jadąc z Centrum zajadą tam aż dwukrotnie – raz na placu Dworcowym, drugi raz na ulicy Kunickiego przy nowo wybudowanym tunelu na perony. Do jesieni buspas będzie świecił pustkami, wyjątkowo w okresie Euro U21 ma być wykorzystany przez linie specjalne. Wiadomość ta nie została entuzjastycznie odebrana przez okolicznych mieszkańców, którzy do tej pory parkowali tu samochody i nie rozumieją, dlaczego nie mogliby tu ich zostawiać przez wakacje.
Do czasu otwarcia mostu nie udało się także uruchomić sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Muzycznej i Narutowicza. Ma zacząć działać w sobotę. W ostatniej chwili poprawiono także chodniki przy przejściach. Nie we wszystkich miejscach udało się to zrobić przed otwarciem.
Budowa ulicy trwała od października 2015 roku i kosztowała prawie 42 miliony złotych. Wykonawcą nowej przeprawy jest konsorcjum firm PRD Lubartów, LPRD i Intop Tarnobrzeg. Nowa ulica składa się z jezdni o 4 pasach ruchu, z czego skrajne to buspasy oraz obustronnych chodników i dróg dla rowerów. Najbardziej charakterystycznym elementem nowej ulicy jest most nad Bystrzycą. Łukowa konstrukcja o rozpiętości 76,5 metra jest pierwszą tego typu konstrukcją w Lublinie.
Wraz z otwarciem mostu na Muzycznej zakończyła się wielka inwestycja infrastrukturalna polegająca na budowie dróg dojazdowych do Stadionu. W pierwszym etapie (2013) powstały ulice Stadionowa, Lubelskiego Lipca 80, Cukrownicza oraz wybudowano rondo sportowców. W drugim etapie (2014) wybudowano Lubelskiego Lipca ’80 od skrzyżowania z ul. Stadionową do skrzyżowania z al. J. Piłsudskiego wraz z wiaduktem nad ul. Dworcową oraz przebudowano ulice Dworcową i Młyńską. Całość prac kosztowała ok. 105 milionów złotych.
Dodaj komentarz