Wesprzyj Kontakt

2 minuty czytania  •  17.10.2016 12:16

Ujawniamy: Motor Lublin brał chwilówki od spółek miejskich

Udostępnij

Motor Lublin – spółka miejska, którego większościowym udziałowcem jest Gmina Lublin, w latach 2013-2014 wziął dwie krótkoterminowe, niskooprocentowane pożyczki od dwóch innych spółek miejskich. Jedna do dziś nie została spłacona.

20 sierpnia 2013 Motor zaciągnął pożyczkę od MPK Lublin. 100 000 zł zostało przelane następnego dnia. Klub miał spłacić połowę do 30 września, a drugą do 31 grudnia 2013 roku. Oprocentowanie pożyczki wynosiło 5% rocznie.

Zanim klub ją spłacił, podpisał umowę kolejnej pożyczki. Tym razem 150 000 zł od spółki Kamienice Miasta. Umowę podpisano 12 grudni 2013 r. z oprocentowaniem równym WIBOR3M + 3% (tj. 5,65% w momencie podpisywania umowy). Klub miał ją spłacić do 28 lutego 2014 r. Jednak jak wynika ze sprawozdania finansowego Motoru, do dziś nie została spłacona ani złotówka!

W związku z tym, że Motor nie spłacił pożyczki w terminie, od 1 marca 2014 r. rosną odsetki ustawowe. Według stanu na 31 grudnia 2015 r. klub był winien spółce już 169 261,81 zł. W ostateczności i tak pożyczkę spłacimy my, bo Motor jest spółką miejską (w ciągu 6 lat otrzymał w sumie 7 mln zł z budżetu miasta).

Spółka Kamienice Miasta zakończyła rok 2013 z zyskiem 68 000 zł a MPK z zyskiem 175 000 zł.

Motor Lublin decyzją Rady Miasta otrzymał z budżetu 500 000 zł we wrześniu 2013, 600 000 zł w styczniu 2014 oraz 1 milion w maju 2014. Jednak te pieniądze zostały przeznaczone na bieżącą działalność a nie na spłatę zadłużenia.

Zobacz umowę pożyczki pomiędzy spółkami Kamienice Miasta a Motor Lublin:

Poniżej umowa pożyczki pomiędzy spółkami MPK Lublin a Motor Lublin:

Warto przy tej okazji przytoczyć pytanie o sponsorowanie klubu przez spółki miejskie, które padło na posiedzeniu komisji sportu Rady Miasta w dniu 27 września br.:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

5 minut czytania

01.10.2024

Zaufana marszałka zmienia dyrektorski gabinet. Na jej miejsce wchodzi znajomy wicemarszałka z Totalizatora

Tylko dwa miesiące funkcję dyrektorka Departamentu Kultury, Edukacji i Dziedzictwa…

5 minut czytania

19.09.2024

Co się dzieje za bramą MPK Lublin? „Związki zawodowe działają prężnie”

„W żaden sposób nie jesteśmy zależni od Zarządu Spółki”, „kierujemy…

4 minuty czytania

11.09.2024

Radni chcą wjechać do MPK Lublin. Na kontrolę

Dwójka radnych z prezydenckiego klubu chce, by warunkom pracy w…

12 minut czytania

09.09.2024

„Nie pytaj, nie wychylaj się, nie proś o podwyżkę”. Jak się pracuje w MPK Lublin

Pod pismem w obronie zdegradowanego kolegi podpisała się ponad setka…

3 minuty czytania

08.08.2024

Nowy prezes Portu Lotniczego Lublin. Czy uda mu się zwiększyć liczbę lotów i ograniczyć stratę?

Krzysztof Matuszczyk, doświadczony pilot i dyrektor pionu operacyjno-technicznego lubelskiego lotniska,…

3 minuty czytania

30.07.2024

Z PKP Cargo do Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej. Szpital szalupą ratunkową dla byłego posła PiS

Były prezes PKP Cargo za czasów rządów PiS, Dariusz Seliga,…

4 minuty czytania

23.07.2024

100 milionów straty. Na to mogą sobie pozwolić tylko miejskie spółki

Miasto Lublin jest właścicielem lub udziałowcem w 11 różnych spółkach.…

4 minuty czytania

21.06.2024

Kto do kogo czuje niechęć czyli MPK nie wytłumaczy się z zaangażowania w partyjną imprezę

Mimo wyroków sądowych dwóch instancji MPK nadal nie ujawnia Fundacji…