Wesprzyj Kontakt

< 1 minuty czytania  •  12.10.2016

Spada popularność budżetu obywatelskiego

Udostępnij

W tym roku przez internet zagłosowało o 7 tysięcy mniej osób niż w ubiegłym.

Właśnie zakończyło się głosowanie internetowe w trzeciej edycji budżetu obywatelskiego w Lublinie. Nie znamy jeszcze dokładnych wyników, ale to co można powiedzieć z całą pewnością, to spadek popularności głosowania przez internet.

Według informacji, która pojawiła się na facebookowym profilu „Budżet Obywatelski w Lublinie” w dniach między 1 a 10 października przez internet zagłosowało blisko 18 tysięcy osób. Dla porównania rok temu było to prawie 25 tysięcy osób, a w 2014 roku blisko 27 tysięcy mieszkańców.

W 2014 roku głosy internetowe stanowiły 57% wszystkich oddanych głosów. Rok później już tylko 36%. W tym roku urząd miasta rozdawał nagrody osobom głosującym przez internet, aby zachęcić do tego sposobu głosowania. Jeszcze nie wiadomo z jakim skutkiem.

bo_motor_zbieraglosyWzrostowi liczby kart papierowych sprzyjają akcje chodzenia od drzwi do drzwi i zbierania podpisów pod wypełnionymi już kartami do głosowania. W tym roku praktykowały to np. niektóre spółdzielnie mieszkaniowe. Motor Lublin oferował bezpłatne bilety na mecz dla osób, które do siedziby klubu przyniosą co najmniej 7 wypełnionych kart (patrz grafika obok).

(KJ)