2 minuty czytania • 18.04.2019 15:01
Rozlicz swój PIT w Lublinie. Urzędnicy nie określili celów kampanii
Udostępnij
100 000 zł na kampanię
Budżet kampanii „Rozlicz PIT w Lublinie” wynosi około 100 tys. zł. Te pieniądze przeznaczone są na nagrody w loterii, podatek dochodowy od nagród, wynagrodzenie dla organizatora loterii i przeprowadzenie akcji promocyjnej.
Jakie mają być rezultaty kampanii?
Jakie są spodziewane rezultaty kampanii? Czy określono np. planowaną liczbę osób, które zgłoszą się do loterii/rozliczą się z podatku w Lublinie po raz pierwszy, przenosząc się z innej gminy? Te pytania zadaliśmy w lubelskim ratuszu.
-Poprzez akcję promocyjną, której celem jest przede wszystkim zwiększenie świadomości o korzyściach dla miasta i jego mieszkańców z rozliczenia podatku w miejscu zamieszkania, chcemy dotrzeć do jak największej liczby tych osób, które obecnie zostawiają swój udział w PIT w miejscach, z którymi nie są związane na co dzień. Loteria jest tu jednym ze środków dotarcia – wyjaśnia Katarzyna Duma, rzeczniczka prasowa prezydenta miasta.
Kampania promocyjna „Rozlicz PIT w Lublinie” jest organizowana w naszym mieście po raz pierwszy.
Zdaniem urzędników, na tym etapie nie ma możliwości określenia ilu mieszkańców weźmie udział w loterii, a tym bardziej oszacowania jak duża liczba osób rozliczy się z podatku w Lublinie po raz pierwszy.
-W celach informacyjnych chcemy poprosić uczestników loterii o zaznaczenie na karcie zgłoszeniowej, czy rozliczają się w Lublinie po raz pierwszy czy kolejny, jednak wiarygodna weryfikacja takich danych nie jest na tą chwilę możliwa – wyjaśnia Katarzyna Duma.
Jeśli przekonamy 500 osób to…
-Obserwując doświadczenia innych miast prognozujemy, że dobrym wynikiem byłby udział w loterii ok. 3 tys. osób. Jeżeli przekonamy do rozliczenia podatku w Lublinie po raz pierwszy 500 osób osiągających średnie wynagrodzenie w mieście Lublin, dochody budżetu miasta wzrosną z tego tytułu już o około 1 mln zł – zapewnia rzeczniczka prezydenta.
*** Nasz komentarz ***
Dobrze, że prezydent próbuje zwiększać wpływy do budżetu miasta. Biorąc pod uwagę stan miejskich finansów każdy dodatkowy pieniądz jest na wagę (nomen omen) złota. Kampania zachęcająca do rozliczenia podatku w Lublinie to krok w dobrym kierunku. Nasze wątpliwości wzbudza jednak to, że urząd nie wyznaczył sobie żadnych celów, które chce osiągnąć, realizując kampanię. Utrudnia to ocenę jej ekektywności.
Podobał Ci się artykuł? Cenisz niezależne dziennikarstwo?
Wpłać teraz:
34 1950 0001 2006 0330 1807 0002
Fundacja Wolności, ul. Peowiaków 10/8, 20-007 Lublin
Dodaj komentarz