var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Wtedy także w życie mają wejść zmiany w komunikacji miejskiej w Lublinie. Otwarcie dworca to jeden z powodów wprowadzenia nowych rozkładów. Przemodelowanie linii i połączeń ma też usprawnić kursowanie autobusów i trolejbusów.
Malujemy buspasy
Tymczasem Ratusz, szykując się do otwarcia dworca, ogłasza wprowadzenie zmian w organizacji ruchu. Jak zapewnia zastępca prezydenta Lublina Artur Szymczyk, cytowany w komunikacie prasowym, zmiany „pozwolą łatwiej i szybciej dotrzeć do nowego dworca”.
Pierwszy z buspasów zostanie wyznaczony al. Unii Lubelskiej. Jak podaje dziś Ratusz zacznie się on od „od mostu na rzece Bystrzycy”. Wcześniej jednak, była mowa o odcinku „od ulicy Zamojskiej” czyli tuż przed mostem. To szczegół – ale ważny, bo może zdecydować o kłopotach dla kierowców.
Aleja Unii Lubelskiej to szeroka droga z czterema pasami ruchu w każdą stronę. Jednak jadąc w kierunku nowego dworca, przed mostem nad Bystrzycą skrajny, lewy pas jest wyłączony w ruchu. Przez fatalny stan mostu pas ten wygradzają z ruchu biało-czerwone zapory. Dopiero za postem pas zostaje przywrócony – służy do skrętu w lewo na rondzie.
Utworzenie buspasa na moście oznaczałoby, że kierowcom zostaną tylko dwa środkowe pasy. Do tego trzeba dodać, że przed mostem prawy pas służy zarówno do skrętu w ul. Zamojską jak i do jazdy na wprost.
Miasto wybrało rozwiązanie mniej dokuczliwe dla kierowców osobówek. – Dla jadących od strony ul. Zamojskiej buspas pojawi się za mostem – precyzuje Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta.
Drugi buspas powstanie na ul. Lubelskiego Lipca ’80 (to przedłużenie tego z al. Unii Lubelskiej) i będzie wiódł aż do zjazdu na teren Targów Lublin. Tak będzie w kierunku Dworca Lublin. W przeciwną stronę buspas będzie ciągnął się od skrzyżowania z ulicami Muzyczną i Stadionową, ale nie będzie poprowadzony przez całą długość al. Unii Lubelskiej. Zakończy się przy wjeździe do galerii Gala, czyli tuż przed mostem.
– Na dalszym odcinku będzie wyznaczony po zrealizowaniu przebudowy al. Unii Lubelskiej – dodaje urzędniczka. To z kolei olbrzymia i droga operacja. Plan z 2022 roku zakłada remont niemal całej aleję wraz z kompleksowym remontem dwóch mostów (bo formalnie są dwa). Miasto nie ma jednak na to pieniędzy (rok temu była mowa o 77 mln złotych).
Kierowcy zmian muszą się spodziewać także w innym miejscu. – Przewidziano także buspasy na al. Piłsudskiego, na odcinku od pl. Bychawskiego do skrzyżowania z ul. Dolną Panny Marii. W kierunku pl. Bychawskiego buspas będzie przerwany na skrzyżowaniu z Al. Zygmuntowskimi – wylicza Justyna Góźdź.
Zmiany też na innych ulicach
Skoro zostaną wyznaczone buspasy prowadzące do ronda Lubelskiego Lipca ’80, to na samym rondzie też musi się coś zmienić.
Dla jadących z kierunku al. Unii Lubelskiej z zewnętrznego pasa do skrętu w lewo dopuszczono możliwość jazdy na wprost w kierunku ul. Lubelskiego Lipca ’80.
Na pl. Bychawskim dla jadących od placu z obecnego pasa do jazdy w stronę al. Piłsudskiego przewidziano skręt w lewo w ul. Lubelskiego Lipca ’80.
Dla jadących ul. Lubelskiego Lipca ’80 z kierunku od ul. Muzycznej, przed skrzyżowaniem z pl. Bychawskim buspas zaprojektowano przez zewnętrzny pas do skrętu w prawo.
Przez Pocztową
Kierowcy jadący ulicą Kunickiego (w stronę centrum Lublina) mogą dojechać na dworzec, skręcając w ulicę Pocztową. Ta zamiana zostanie wprowadzona już na stałe.
Czy tak pomyślane buspasy i inne zmiany to dobry pomysł? Czekamy na Wasze opinie pod adresem [email protected], na naszym profilu Facebookowym oraz w komentarzach pod artykułem.
document.getElementById( "ak_js_1" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() );
Należy pamiętać, że te wszystkie K0mbinacje służą jednemu głównemu celowi, tj. umożliwieniu stawiania „akademików” w miejsce obecnego dworca pks.
Obawiam się, że nie istnieje żadne praktyczne rozwiązanie drogowe, które byłoby w stanie zrekompensować pasażerom przenosiny dworca na odległe peryferia.
Dziwię się, że środowisko busiarzy godzi się bez walki na zgniły „kompromis” w postaci bus-pasów, które zresztą równie łatwo co powołane mogą być w przyszłości zlikwidowane przez Detroiciarza z Jakubowic – Promotora tak dewelo-geszeftów, jak i komunikacji indywidualnej.
Co Ty gadasz? One zostały przeniesione pod DWORZEC PKP. I jakie peryferia? Masz pojęcie jak blisko jest stamtąd na stare miasto? A to dobre rozwiązanie dla wieku ludzi przyjeżdżających na lubelskie PKP za pomocą busów i w drugą stronę. Naucz się topografii Lublina oraz rozmieszczeń pewnych punktów i potem pisz durnoty. Naprawdę dziwne, że kierowcy wybierają wygodniejsze dla większości miasta rozwiązanie, szok xD
Na ul. Piłsudskiego tworzenie jednego pasa dla samochodów kosztem buspasa będzie miało fatalny skutek dla ruchu w tym rejonie. Będzie tworzyć się wąskie gardło. Przy dwóch pasach w godzinach szczytu korek od Narutowicza sięgał za Orlen, to teraz będzie sięgał do Felina. Samochody jadące w górę do Lipowej będą czekać w korku za samochodami skręcającymi w lewo w Narutowicza. Ta sama sytuacja jest przy ul. Muzycznej tylko że na Piłsudskiego ruch jest znacznie większy!!!
Po jaką cholerę te buspasy na Al. Piłsudskiego!!! Jakieś zygzaki. Raz jeden zwykły pas, za kilka metrów znów dwa, i za chwilę znów jeden!!! Co za debil to wymyślił?!!!
Obecna lokalizacja starego dworca jest najwygodniejsza. Szybko można wjechać i wyjechać w każda stronę. Ulice przy dworcu PKP są zawsze zatłoczone z uwagi na główna drogę dojazdu do dzielnicy Dziesiąta. Oj kierowcy będą przeklinać ten nowy stan rzeczy.
Busy z kierunku Biłgoraj czy Bychawa od dawna startują z koszmarnego placyku przy PKP więc dla nich nowy dworzec to jak zbawienie. Jak reszcie nie pasuje niech dalej kisną w błocie na Ruskiej. Buspas na Piłsudskiego- już nie będzie trolejbus jechać w szczycie pół godziny spod szkoły nr 20 pod Plazę. Może podmiejskie snobki zaczną omijać swoimi suvami ścisłe centrum? Na razie najwęższe gardło do dworca to Krochmalna ale jak wybudują dwupasmówkę dojazd będzie nie gorszy niż na Tysiąclecia. Spytajcie kierowców dużych autokarów jak się wyjeżdża z Ruskiej…
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Należy pamiętać, że te wszystkie K0mbinacje służą jednemu głównemu celowi, tj. umożliwieniu stawiania „akademików” w miejsce obecnego dworca pks.
Obawiam się, że nie istnieje żadne praktyczne rozwiązanie drogowe, które byłoby w stanie zrekompensować pasażerom przenosiny dworca na odległe peryferia.
Dziwię się, że środowisko busiarzy godzi się bez walki na zgniły „kompromis” w postaci bus-pasów, które zresztą równie łatwo co powołane mogą być w przyszłości zlikwidowane przez Detroiciarza z Jakubowic – Promotora tak dewelo-geszeftów, jak i komunikacji indywidualnej.
Co Ty gadasz? One zostały przeniesione pod DWORZEC PKP. I jakie peryferia? Masz pojęcie jak blisko jest stamtąd na stare miasto? A to dobre rozwiązanie dla wieku ludzi przyjeżdżających na lubelskie PKP za pomocą busów i w drugą stronę. Naucz się topografii Lublina oraz rozmieszczeń pewnych punktów i potem pisz durnoty. Naprawdę dziwne, że kierowcy wybierają wygodniejsze dla większości miasta rozwiązanie, szok xD
Na ul. Piłsudskiego tworzenie jednego pasa dla samochodów kosztem buspasa będzie miało fatalny skutek dla ruchu w tym rejonie. Będzie tworzyć się wąskie gardło. Przy dwóch pasach w godzinach szczytu korek od Narutowicza sięgał za Orlen, to teraz będzie sięgał do Felina. Samochody jadące w górę do Lipowej będą czekać w korku za samochodami skręcającymi w lewo w Narutowicza. Ta sama sytuacja jest przy ul. Muzycznej tylko że na Piłsudskiego ruch jest znacznie większy!!!
Po jaką cholerę te buspasy na Al. Piłsudskiego!!! Jakieś zygzaki. Raz jeden zwykły pas, za kilka metrów znów dwa, i za chwilę znów jeden!!! Co za debil to wymyślił?!!!
Obecna lokalizacja starego dworca jest najwygodniejsza. Szybko można wjechać i wyjechać w każda stronę. Ulice przy dworcu PKP są zawsze zatłoczone z uwagi na główna drogę dojazdu do dzielnicy Dziesiąta. Oj kierowcy będą przeklinać ten nowy stan rzeczy.
Busy z kierunku Biłgoraj czy Bychawa od dawna startują z koszmarnego placyku przy PKP więc dla nich nowy dworzec to jak zbawienie. Jak reszcie nie pasuje niech dalej kisną w błocie na Ruskiej. Buspas na Piłsudskiego- już nie będzie trolejbus jechać w szczycie pół godziny spod szkoły nr 20 pod Plazę. Może podmiejskie snobki zaczną omijać swoimi suvami ścisłe centrum? Na razie najwęższe gardło do dworca to Krochmalna ale jak wybudują dwupasmówkę dojazd będzie nie gorszy niż na Tysiąclecia. Spytajcie kierowców dużych autokarów jak się wyjeżdża z Ruskiej…