Wesprzyj Kontakt

4 minuty czytania  •  16.07.2024 13:37

Motor Lublin wkracza do Ekstraklasy, a kibice pytają: będzie czym wrócić z Areny?

Udostępnij

AKTUALIZACJA Niedzielny mecz Motoru Lublin z Rakowem Częstochowa zakończy się już po godz. 22. Nie każdy z kilkunastu tysięcy kibiców przyjedzie na stadion własnym samochodem. Część liczy na komunikację miejską.

Spotkanie na Arenie Lublinie będzie pierwszym meczem piłkarskiego Motoru Lublin w najwyższej klasie rozgrywkowej. W czerwcu drużyna z Lublina weszła do PKO BP Ekstraklasy pokonując w barażach Arkę Gdynia. W niedzielę, 21 lipca, Motor zmierzy się z Rakowem Częstochowa. Zespół spod Jasnej Góry zakończył poprzedni sezon na 7. pozycji (na 18 drużyn). 32 lata czekali najwierniejsi kibice na takie spotkanie. Na stadionie będą tłumy.

Niech Lublin bierze przykład z Wrocławia

Na meczu może być ponad 14 tys. widzów, parking przed Areną jest płatny (nie mało i ma ograniczoną pojemność) – napisał do nas pan Stanisław. Martwi się, że spotkanie zakończy się po godz. 22 i część kibiców nie będzie miała jak wrócić do swoich domów.

Jest to niedziela noc, a lubelska komunikacja miejska jest ułomna i o tej porze autobusy już nie kursują – analizuje.

Nie jest jednak tak tragicznie – w rozkładzie jazdy są kursy o tak późnej spod Areny Lublin. Ale na pewno autobusy nie pomieszczą wszystkich chętnych.

Wiosną 2024 r. odbyły się dwa mecze Motor-Arka Gdynia i Motor Górnik Łęczna, które skupiły po kilkanaście tysięcy widzów, ten drugi 15 tys. Mecze kończyły się w godzinach nocnych a widownia miała problemy z powrotem do domów, gdyż miasto Lublin (mniejszościowy udziałowiec Motor Lublin S.A) nie zapewnił zastępczych autobusów w celu rozwiezienia ludzi. Tak jak np. we Wrocławiu, że po każdym meczu WKS Śląsk Wrocław – nieważne czy mecz się kończy po 14. czy po 22 – miasto zapewnia specjalną komunikacje zastępczą. Ostatni raz w Lublinie taka sytuacja miała miejsce 1 marca 2022 po meczu o Puchar Polski Motor-Lublin Raków Częstochowa – przypomina kibic.

Komunikat będzie na dniach

Monika Fisz, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego przyznaje, że nie wpłynął wniosek od organizatora meczu o uruchomienie dodatkowych kursów. Ale nie oznacza to, że kibice ze stadionu będą zmuszeni wracać pieszo lub taksówkami.

Będzie tzw. odwózka – deklaruje Fisz. – Z własnej inicjatywy, w ramach zapewnienia komunikacji w takich przypadkach, uruchomimy dodatkowe kursy.

Na razie szczegółów brak. – Takie informacje podamy jak najszybciej w komunikacie – informuje Monika Fisz. I dodaje, że może zostać wystosowany we wtorek lub w środę.

Aktualizacja

W środę rano ZDiKM poinformował o dodatkowych kursach pomeczowych. – W rejonie przystanków Arena Lublin 01 i Arena Lublin 02, podstawione zostaną przegubowe autobusy i trolejbusy, które realizują dodatkowe kursy na liniach nr 1, 7, 13, 17, 34, 45, 151 i 161,  w celu odwozu kibiców. Na miejscu wydarzenia, odjazdy pojazdów koordynować będą nasze służby. Ponadto w dniu 21 lipca br. kursy linii nr 159 i 161 będą obsługiwane przez cały dzień taborem wielkopojemnym – podała Monika Fisz.

Przystanek Arena Lublin 01
Nr liniiTrasa przejazdu
1Arena Lublin 01 – Lubelskiego Lipca ’80 – Cukrownicza – Krochmalna – Diamentowa – Romera – Nałkowskich – Żeglarska
13Arena Lublin 01 – Lubelskiego Lipca ’80 – Cukrownicza – Krochmalna – Jana Pawła II – Granitowa – os. Poręba
45Arena Lublin 01 – Lubelskiego Lipca ’80 – Cukrownicza – Krochmalna – Jana Pawła II – os. Widok – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Orkana – Roztocze – Jana Pawła II – al. Kraśnicka – Węglin Wróbla
161Arena Lublin 01 – Lubelskiego Lipca ’80 – Cukrownicza – Krochmalna – Nadbystrzycka – Zana – Bohaterów Monte Cassino – al. Kraśnicka – Jana Pawła II – Granitowa – os. Poręba
Przystanek Arena Lublin 02
Nr liniiTrasa przejazdu
7Arena Lublin 02 – Lubelskiego Lipca ’80 – Zamojska – Bernardyńska – Narutowicza – Okopowa – Lipowa – Al. Racławickie – al. Sikorskiego – Ducha – Willowa – Sławinkowska – Zbożowa
13Arena Lublin 02 – Lubelskiego Lipca ’80 – Zamojska – Bernardyńska – Narutowicza – Okopowa – Lipowa – Al. Racławickie – al. Długosza – Popiełuszki – al. Sikorskiego – Ducha – Północna – Kosmowskiej – Koncertowa – al. Kompozytorów Polskich – al. Smorawińskiego – Szeligowskiego – Choiny – Paderewskiego
17Arena Lublin 02 – Lubelskiego Lipca ’80 – Zamojska – Wyszyńskiego – Królewska – Lubartowska – al. Tysiąclecia – Podzamcze – Unicka –
al. Spółdzielczości Pracy – Związkowa – Choiny – Paderewskiego
34Arena Lublin 02 – Lubelskiego Lipca ’80 – pl. Bychawski – Wolska – Łęczyńska – Hutnicza – Gospodarcza – Mełgiewska – al. Andersa – Lwowska – al. Tysiąclecia – al. Solidarności – al. Kompozytorów Polskich – Koncertowa
151Arena Lublin 02 – Lubelskiego Lipca ’80 – pl. Bychawski – Kunickiego – Abramowicka – Abramowice
161Arena Lublin 02 – Lubelskiego Lipca ’80 – pl. Bychawski – Wolska – Droga Męczenników Majdanka – Franczaka „Lalka” – Doświadczalna – Felin

Na zdjęciu: Wejście Motoru Lublin do Ekstraklasy na pewno przyciągnie na Arenę Lublin jeszcze więcej kibiców niż do tej pory (Fot. Motor Lublin Facebook)

9 odpowiedzi na “Motor Lublin wkracza do Ekstraklasy, a kibice pytają: będzie czym wrócić z Areny?”

  1. . pisze:

    Przecież komunikacja miejska w Lublinie nie istnieje od marca 2020 roku… to nie Gdynia, że w niedzielę autobusy kursują 2x częściej…

  2. Antoni pisze:

    90 procent nie skasuje biletów i trzeba kursy bo pan Stanisław nie ma jak wrócić do domu. To nie wychodź. Jest rozkład jazdy i tyle. Sama procedura uzgadniania rozkładów to tydzień. Mam nadzieję że ITD to sprawdzi czy kursy są legalne.

  3. kronikidewelorozwoju pisze:

    Jak mają kaprys napić się cienkiej pierdły z wyczynami motorynkowców w tle, to mogą zamówić b0ltowoza – przyszłość „zbiorowego” transportu Detroit nad Bystrzycą.
    Lud Dziadogrodu musi się zmagać z dysfunkcjonalną komunikacją na co dzień, a nie tylko od święta.
    Parkingu pod łareną im jeszcze mało – hektarów betonozy, którą widać z kosmosu.

  4. Piotr pisze:

    ale problem ….czy w związku z tym spodziewana jest fala samobójstw?

  5. . pisze:

    https://www.facebook.com/MiastoLublin/posts/pfbid02xxu1hi7fC1rh5wpZDcg3gDreTvhicz1Snxup91qZdo4BTppqDLfXhPb8E96uY13bl?locale=pl_PL

    Kolejne zamordystyczne metody pod przykrywką „bezpieczeństwa” – analogicznie jak z wycinkami drzew

  6. . pisze:

    Ratusz zamiast brać się za naprawdę poważne sprawy, za remonty ścieżek rowerowych, budowanie szkół/przedszkoli bądź ich remonty (SOSW przy Wyścigowej), to chcą wiedzieć kto lata dronem nad cennymi przyrodniczo górkami czechowskimi i nad Sławinkiem. W pale się to nie mieści. W autobusach nie działa klimatyzacja, ludzie zdychają z gorąca, Zalew Zemborzycki od lat nie może się doczekać rewitalizacji, Witosa płacze nad stanem nawierzchni, a tematów zastępczych pod przykrywką bezpieczeństwa nadal każą sobie zawracać głowy.

  7. kibic pisze:

    zaprzyjaźnione z ratuszem firmy para taksówkowe, zarządzane przez miejską zaradną radną POdjadą

  8. . pisze:

    Ratusz Miasta Lublin:
    – zamordyzm dronowy: Jak najbardziej!
    – rozjebana komunikacja miejska: Panie, na co to komu!
    https://www.youtube.com/watch?v=y5vGP7-8vYA

  9. . pisze:

    Już wiem po co te śmieszne szpiegostwo dronów nad całym północnym Lublinem (link wyżej).
    przy Węglarza i Elizówce będą budować bloki, chęć deweloperów i polityków do pozyskania kolejnych obszarów pod inwestycje i co by nie móc ich nagrywać z góry!
    NIE MA ŻADNEGO zagrożenia ze strony BSP w Polsce. Zagrożeniem są tylko irańskie drony Shaded-136 na Ukrainie wykorzystywane przez Federację Rosyjską do ataków na cele mieszkalne i elektrownie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły