Wesprzyj Kontakt

2 minuty czytania  •  08.03.2023 11:57

Miasto bliżej budowy przedłużenia Lubelskiego Lipca 80

fot. UM Lublin

Udostępnij

Dzisiaj Zarząd Dróg i Mostów otworzył oferty na budowę przedłużenia Lubelskiego Lipca 80. Ceny nieznacznie spadły od przetargu sprzed pół roku. Dobra informacja: dwie oferty mieszczą się w budżecie miasta.

Miasto kolejny raz ogłosiło przetarg na budowę ponad kilometrowego odcinka przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Dofinansowanie inwestycji w kwocie 65 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Tym razem urzędnicy na realizację zadania zarezerwowali 96,8 mln zł.

W poprzednim przetargu miasto na realizację inwestycji zarezerwowało tylko 71,4 mln zł. Złożone oferty znacznie przekraczały miejski budżet: zaczynały się od 97,9 mln zł (PRD Lubartów) po 112,2 mln zł (PBI Infrastruktura). Z tego powodu przetargu nie udało się rozstrzygnąć.

Aktualne oferty są… nawet tańsze. Najtańsza oferta opiewa na kwotę 96,3 mln zł. Została złożona przez Strabag. To mniej o 1,6 mln zł niż w poprzednim przetargu. Poprzednio Strabag wyceniał prace na 105 mln zł. Druga oferta, która mieści się w budżecie: 98,7 mln zł została złożona przez PBI Infrastruktura. I ta firma postanowiła obniżyć cenę o 10%.

Najdroższą ofertę złożyło PRD Lubartów – 107,7 mln zł. Poprzednio ta firma złożyła najtańszą ofertę. To jedyna oferta, która podrożała.

Dwie jezdnie, ścieżki rowerowe i przebudowa lokalnych ulic

W ramach ogłoszonego zamówienia Miasto wybuduje około 1100 m brakującego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ’80, od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Drogę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami. Zakres inwestycji obejmuje: budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, budowę dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowane również zostaną odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej. Ulica otrzyma kanalizację deszczową i oświetlenie uliczne. Projekt wpłynie również na usprawnienie systemu transportowego miasta, skróci czas podróży i upłynni ruch redukując emisję spalin. Ponadto, dzięki zachowaniu wymogów, zapewni dostępność osób z niepełnosprawnościami m.in. co do szerokości, pochyleń oraz progów w ciągu chodników, a także wykonaniu płytek znacznikowych w pobliżu skrzyżowań i na peronach zatok autobusowych oraz sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przyciskami sensorowymi z wibracją i sygnalizacją dźwiękową.

Czas na realizację inwestycji to 21 miesięcy od daty podpisania umowy.

3 odpowiedzi na “Miasto bliżej budowy przedłużenia Lubelskiego Lipca 80”

  1. kronikidewelorozwoju pisze:

    Autostrady śródmiejskie zabijają to nieszczęsne miasto.

  2. ja pisze:

    hahaha.
    Zabija to miasto brak rozwoju.

  3. Artur_Lublin pisze:

    Dobry pomysł – w końcu;) Nie wspomnę już, że na prace czeka też „łącznica” między ul. Zelwerowicza, a ul. Sławinkowską;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły