var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
Dzisiaj Zarząd Dróg i Mostów otworzył oferty na budowę przedłużenia Lubelskiego Lipca 80. Ceny nieznacznie spadły od przetargu sprzed pół roku. Dobra informacja: dwie oferty mieszczą się w budżecie miasta.
Miasto kolejny raz ogłosiło przetarg na budowę ponad kilometrowego odcinka przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Dofinansowanie inwestycji w kwocie 65 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Tym razem urzędnicy na realizację zadania zarezerwowali 96,8 mln zł.
W poprzednim przetargu miasto na realizację inwestycji zarezerwowało tylko 71,4 mln zł. Złożone oferty znacznie przekraczały miejski budżet: zaczynały się od 97,9 mln zł (PRD Lubartów) po 112,2 mln zł (PBI Infrastruktura). Z tego powodu przetargu nie udało się rozstrzygnąć.
Aktualne oferty są… nawet tańsze. Najtańsza oferta opiewa na kwotę 96,3 mln zł. Została złożona przez Strabag. To mniej o 1,6 mln zł niż w poprzednim przetargu. Poprzednio Strabag wyceniał prace na 105 mln zł. Druga oferta, która mieści się w budżecie: 98,7 mln zł została złożona przez PBI Infrastruktura. I ta firma postanowiła obniżyć cenę o 10%.
Najdroższą ofertę złożyło PRD Lubartów – 107,7 mln zł. Poprzednio ta firma złożyła najtańszą ofertę. To jedyna oferta, która podrożała.
Dwie jezdnie, ścieżki rowerowe i przebudowa lokalnych ulic
W ramach ogłoszonego zamówienia Miasto wybuduje około 1100 m brakującego odcinka ul. Lubelskiego Lipca ’80, od skrzyżowania z ul. Diamentową i ul. Krochmalną do ul. Cukrowniczej. Drogę przewidziano na całej długości jako dwujezdniową, trzypasową, z buspasami. Zakres inwestycji obejmuje: budowę chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, budowę dwóch sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach z ul. Włościańską i ul. Cukrowniczą. Przebudowane również zostaną odcinki ulic bocznych m.in. Ciepłej, Włościańskiej, Przeskok i Dzierżawnej. Ulica otrzyma kanalizację deszczową i oświetlenie uliczne. Projekt wpłynie również na usprawnienie systemu transportowego miasta, skróci czas podróży i upłynni ruch redukując emisję spalin. Ponadto, dzięki zachowaniu wymogów, zapewni dostępność osób z niepełnosprawnościami m.in. co do szerokości, pochyleń oraz progów w ciągu chodników, a także wykonaniu płytek znacznikowych w pobliżu skrzyżowań i na peronach zatok autobusowych oraz sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przyciskami sensorowymi z wibracją i sygnalizacją dźwiękową.
Czas na realizację inwestycji to 21 miesięcy od daty podpisania umowy.
document.getElementById( "ak_js_1" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() );
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
Autostrady śródmiejskie zabijają to nieszczęsne miasto.
hahaha.
Zabija to miasto brak rozwoju.
Dobry pomysł – w końcu;) Nie wspomnę już, że na prace czeka też „łącznica” między ul. Zelwerowicza, a ul. Sławinkowską;)