var bwg_objectsL10n = {"bwg_field_required":"field is required.","bwg_mail_validation":"To nie jest prawid\u0142owy adres e-mail. ","bwg_search_result":"Nie ma \u017cadnych zdj\u0119\u0107 pasuj\u0105cych do wyszukiwania.","bwg_select_tag":"Select Tag","bwg_order_by":"Order By","bwg_search":"Szukaj","bwg_show_ecommerce":"Poka\u017c sklep","bwg_hide_ecommerce":"Ukryj sklep","bwg_show_comments":"Poka\u017c komentarze","bwg_hide_comments":"Ukryj komentarze","bwg_restore":"Przywr\u00f3\u0107","bwg_maximize":"Maksymalizacji","bwg_fullscreen":"Pe\u0142ny ekran","bwg_exit_fullscreen":"Zamknij tryb pe\u0142noekranowy","bwg_search_tag":"SEARCH...","bwg_tag_no_match":"No tags found","bwg_all_tags_selected":"All tags selected","bwg_tags_selected":"tags selected","play":"Odtw\u00f3rz","pause":"Pauza","is_pro":"","bwg_play":"Odtw\u00f3rz","bwg_pause":"Pauza","bwg_hide_info":"Ukryj informacje","bwg_show_info":"Poka\u017c informacje","bwg_hide_rating":"Ukryj oceni\u0142","bwg_show_rating":"Poka\u017c ocen\u0119","ok":"Ok","cancel":"Anuluj","select_all":"Wybierz wszystkie","lazy_load":"0","lazy_loader":"https:\/\/jawnylublin.pl\/wp-content\/plugins\/photo-gallery\/images\/ajax_loader.png","front_ajax":"0","bwg_tag_see_all":"see all tags","bwg_tag_see_less":"see less tags"};
– Chyba będziemy mieli misia naszych czasów w Lublinie – ocenia radny PiS Piotr Breś (PiS).Radni opozycji krytykują prezydenta Krzysztofa Żuka za uległość wobec projektanta i wykonawcy potężnej inwestycji dworcowej. Nie po raz pierwszy Budimex ma dostać o wiele więcej niż jest zapisane w kontrakcie z miastem.
– Jest to potężny skandal – mówił PiotrBreś na specjalnie zwołanej w tej sprawie konferencji prasowej radnych klubu PiS, jeszcze przed głosowaniem w tej sprawie na dzisiejszej sesji Rady Miasta. – Umowa na budowę dworca zawarta w 2020 roku opiewała na około 200 mln zł. Od tego czasu do umowy zostało podpisanych 17 aneksów na łączną kwotę 51 mln zł – wyliczał. – Dlaczego pan prezydent nie wystąpił do projektanta z regresem, jeśli coś zostało źle zaprojektowane, nie zostały przeprowadzone badania geologiczne w terenie przed ogłoszeniem przetargu?
Przypomniał sytuację z Parkiem Ludowym, który miał kosztować 19 mln, a ostatecznie podatnicy zapłacili aż 45 mln zł. Kontrolująca tę inwestycję NIK wytknęła Ratuszowi podpisywanie aneksów wielokrotnie zwiększających jej koszt i tym samym przychody Budimexu. Po zawiadomieniu Izby do prokuratury zostało wszczęte śledztwo.
Radni PiS zapowiadają, że nie poprą uchwały o zwiększenie wynagrodzenia Budimexu o 49 mln zł. – Jeśli ta uchwała przejdzie, skierujemy sprawę do Najwyższej Izby Kontroli, o skontrolowanie – dodaje Breś. Przypomniał, że już trzy razy był przesuwany termin oddania inwestycji. – Miasto powinno wystąpić z regresem do firm, które zawiniły, a nie dokładać środków do inwestycji.
NIK nie bez K0zery jest organem praktycznie bezzębnym i kolejna pokazówka w wykonaniu sowicie opłacanych biurw z tej instytucji w niczym nie zmieni praktyk ubogacania. Po drugie, w racjonalnym systemie nadzoru głównym przedmiotem postępowania w kierunku ustalenia niegospodarności powinien być nie fakt przepłacenia wykonawcy o „marne” 100 mln, ale sama decyzja budowy bizantyjskiego obiektu w beznadziejnej lokalizacji (i tym samym zniszczenie komunikacji podmiejskiej), a to w jedynym celu, jakim jest likwidacja dworca położonego funkcjonalnie, aby umożliwić przejęcie terenu po nim przez dewelocwaniactwo.
Dołącz do ekipy Jawnego Lublina jako wolontariusz!
Fundacja Wolności ciągle poszukuje osób, którym bliskie są ideały jawności, przestrzegania prawa dobrego rządzenia czy racjonalnego wydatkowania pieniędzy publicznych.
NIK nie bez K0zery jest organem praktycznie bezzębnym i kolejna pokazówka w wykonaniu sowicie opłacanych biurw z tej instytucji w niczym nie zmieni praktyk ubogacania. Po drugie, w racjonalnym systemie nadzoru głównym przedmiotem postępowania w kierunku ustalenia niegospodarności powinien być nie fakt przepłacenia wykonawcy o „marne” 100 mln, ale sama decyzja budowy bizantyjskiego obiektu w beznadziejnej lokalizacji (i tym samym zniszczenie komunikacji podmiejskiej), a to w jedynym celu, jakim jest likwidacja dworca położonego funkcjonalnie, aby umożliwić przejęcie terenu po nim przez dewelocwaniactwo.