Udostępnij
Sprawdziliśmy jakimi samochodami jeżdżą Wojewoda Lubelski, Marszałek i Prezydent orazi ch zastępcy. Ile wydają na paliwo oraz czy i komu sprzedali swoje służbowe samochody w ciągu ostatnich kilku lat.
Wojewoda i jego zastępca jeżdżą Skodami Superb
– Wojewoda i wicewojewoda lubelski mają do dyspozycji samochody służbowe. Oba pojazdy to Skoda Superb rok. prod. 2014 – poinformował nas Paweł Gilowski, Dyrektor Generalny Lubelskiego Urzędu Wojewódzkeigo (informacja została udzielona, gdy jeszcze pełnił tę funkcję).
Zasady użytkowania samochodów określa Zarządzenie Dyrektora Generalnego Nr 27 z dn. 20.06.2013 r. Co ciekawe, zgodnie z jego przepisami mogą być wykorzystywane również na dojazdy do pracy i z pracy.
Koszty paliwa Wojewoda lubelski:
2015 r. – 31 119,07 zł.
2016 r. – 24 622,40 zł.
2017 r. (do końca lipca) – 17 671,84 zł.
Koszty paliwa Wicewojewoda lubelski:
2015 r. – 26 792,65 zł.
2016 r. – 30 629,28 zł.
2017 r. (do końca lipca) – 18 873,06 zł.
Najnowsze Skody ma Zarząd Województwa
Każdy z pięciu członków zarządu województwa ma do swojej dyspozycji samochód marki Skoda Superb, zakupiony w 2016 lub 2017 roku.
Urząd Marszałkowski nie udzielił nam informacji o kosztach paliwa, bo „nie posiada oraz nie prowadzi zestawień kosztów paliwa dla poszczególnych samochodów. Do Urzędu przychodzą zbiorcze faktury VAT za paliwo, które obejmują kilkanaście samochodów. Podkreślenia wymaga fakt, że żaden z istniejących w Urzędzie systemów informatycznych nie umożliwia automatycznego wygenerowania wnioskowanych danych. Nie ma możliwości ich szybkiego pozyskania z systemów finansowo-księgowych”.
Prezydent Lublina i jego troje zastępców ma do dyspozycji aż osiem samochodów
Znacznie więcej jeżdżą a przede wszystkim większy wybór samochodów mają prezydent miasta Lublin i jego troje zastępców.
– Samochody służbowe znajdujące się w dyspozycji Prezydenta Miasta Lublin i Zastępców Prezydenta Miasta Lublin to: Volvo S80 – rok produkcji 2012, Renault Talisman – rok produkcji 2016, Skoda Supreb – rok produkcji 2008, Skoda Octavia- rok produkcji 2004, Mercedes Vito – rok produkcji 2008, Renault Trafic – rok produkcji 2004, Renault Megane – rok produkcji 2010, Fiat Qubo – rok produkcji 2015. Samochody nie są przypisane do osoby – wyjaśnia Andrzej Wojewódzki, Sekretarz Miasta.
Koszty paliwa do tych samochodów w ostatnich latach wyniosły: w roku 2015 -159 878,83 zł, w roku 2016 – 148 656,84 zł, w roku 2017 do dnia 30.11.2017r – 153 083,72 zł.
W sumie w urzędzie miasta jest 14 samochodów. Ich roczny koszt utrzymania (serwis, ubezpieczenie, paliwo) wynosi ok. ćwierć miliona złotych (w 2015 i 2016 roku). W ub. roku urząd zakupił cztery samochody marki Renault.
Marszałek rok temu sprzedał dwie Skody Superb
Zarząd Województwa sprzedał w 2016 dwa samochody marki Skoda Superb podczas aukcji. Nabywcą za 21 500 zł został Grzegorz Rozwód. Drugą wylicytowano na kwotę 23 700 zł. Nabywcą została firma Handlowo-Usługowa „ITP” Jacek Dziankowski, ul. Dworcowa 81/17, 10-437 Olsztyn.
Wojewoda Lubelski w 2015 roku sprzedał w drodze licytacji samochody Peugeot 607 (za 6700 zł) raz Opel Vectra (za 3012 zł).
Przez trzy lata Prezydenta Lublina sprzedał pięć samochodów służbowych
W latach 2015, 2016, 2017 sprzedano pięć samochodów służbowych będących do dyspozycji Prezydenta i jego Zastępców. Cztery samochody spośród pięciu zostały sprzedane w drodze przetargu ofertowego prowadzonego zgodnie z Kodeksem cywilnym. W drodze postępowania w ogłoszonym drugim przetargu wyłoniono nabywcę, na samochód Renault Laguna. Do wyznaczonego przez komisję terminu nie wpłynęła kwota za samochód w związku z tym ogłoszono trzeci przetarg, w wyniku którego nie wyłoniono żadnego nabywcy.
– W grudniu 2016 r. wpłynęło do Urzędu Miasta Lublin podanie osoby fizycznej zainteresowanej kupnem samochodu. Samochód został sprzedany za cenę wywoławczą ustaloną przez rzeczoznawcę (1000 zł – red.) – odpowiada Wojewódzki, nie podając jednak komu został sprzedany.
Zarząd PGE Dystrybucja nie chce powiedzieć, czym jeździ
W sierpniu Fundacja Wolności zapytała o wykorzystanie samochodów służbowych zarząd państwowej spółki PGE Dystrybucja. 31 sierpnia spółka przesłała pismo, w którym poinformowała, że zdaniem zarządu odpowiedzi na powyższe pytania nie stanowią informacji publicznej a więc spółka nie jest zobligowana do ich udostępniania. Pod pismem podpisali się dwa wiceprezesi: Jan Frania i Zbigniew Dżugaj.
Fundacja złożyła skargę na decyzję odmowną. Sprawa czeka na rozpatrzenie przez Wojewódzki Sąde Administracyjny.
Dodaj komentarz