Udostępnij
Irracjonalny zakaz ruchu to nie jedyny kiks w oznakowaniu na ul. Wojciechowskiej. Objazd prowadzi na manowce, a oznakowanie jest dalekie od projektu i bywa nieczytelne.
O irracjonalnym zakazie ruchu na ul. Wojciechowskiej pisaliśmy ostatnio. Jest tak nieintuicyjny, że nie przestrzega go nawet policja. Tutaj urzędnicy stanęli jednak na swoim i zdania nie zmienią. Zakaz będzie obowiązywać przez cały okres przebudowy.
W miejscu prowadzenia robót to jednak nie jedyne zaskakujące oznakowanie. Jadąc od Konopnicy znaki objazdu zamiast w Gnieźnieńską kierują nas na gruntową drogą dojazdową do prywatnych posesji.

Jadący w tym samym kierunku kierowcy ciężarówek mogą być dodatkowo zdezorientowani. Przed skrzyżowaniem z ul. Gnieźnieńską oznakowanie informuje ich o ograniczeniu tonażowym na Gnieźnieńskiej. Znak z ograniczeniem tonażu został jednak zakryty na ul Gnieźnieńskiej. Tutaj jednak nie można mieć pretensji do Wykonawcy prac. Wszystko jest zgodnie z projektem.

Kolejne zaskoczenie czeka na skrzyżowaniu ulic Wojciechowskiej, Mazowieckiego i Bohaterów Monte Cassino. Zgodnie z projektem organizacji ruchu na znakach informujących o pasach ruchu przejazd w kierunku Wojciechowskiej powinien być oznaczony jako ślepy. Wykonawca poszedł jednak na łatwiznę i zakleił strzałki kierunkowe czarną taśmą. W efekcie w nocy można nie zauważyć wyłączenia pasa ruchu. Podobnie Wykonawca postąpił montując pięć znaków na jednym słupku, czego nie dopuszczają przepisy, zarówno pod kątem jak i wysokości montażu. Zgodnie z projektem organizacji ruchu dwa nowe znaki ostrzegawcze powinny znaleźć się na dodatkowym słupku.


Dodatkowo zjeżdżając ze skrzyżowania na zamknięty odcinek Wojciechowskiej nie zastosowano znaku droga bez przejazdu… choć taki znak znalazł się od ul. Gnieźnienskiej.

Jadąc wzdłuż Wojciechowskiej można mieć pewność, że ul. Wojciechowska jest zamknięta. Pas ruchu został wyłączony tablicą i słupkami ostrzegawczymi. Jadąc jednak wzdłuż BMC czy Mazowieckiego słupków zabrakło. Co ważne: ustawienia słupków projekt organizacji ruchu nie przewidywał.


Zastrzeżenia budzi też samo oznakowanie objazdu. Zgodnie z projektem organizacji ruchu na znakach powinna znaleźć się informacja jakiego objazdu dotyczy.

Zgłoszone zastrzeżenia zgłosiliśmy do Wydziału Zarządzania Ruchem i Mobilnością oraz Policji.
Przypomnijmy: Wykonawcami tej fuszerki jest konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów S. A. oraz Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. w Lublinie. Ze realizację prac polegających na przebudowie ulicy Bliskiej inkasuje 17,8 mln zł.
Czy te roboty służą sK0muniK0waniu banku ziemi któregoś z dewelo-buraczków z Loży? Tp by w pewnym stopniu „wyjaśniało” tą sytuację …